قابلیت چت مستقیم بین اینستاگرام و فیسبوک مسنجر فراهم شد

    کد خبر :850116

فیسبوک پس از نزدیک به دو سال کار روی قابلیت چت بین برنامه‌ای حالا اعلام کرده که کاربران اینستاگرام می‌توانند به‌طور مستقیم با کاربران مسنجر چت کنند.  شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام در سال 2010 معرفی شد و دو سال بعد یعنی در سال 2012 توسط فیسبوک خریداری شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–تنها پس از 10 سال فعالیت حالا تعداد کاربران فعال ماهانه این برنامه به بیش از یک میلیارد کاربر رسیده است. از طرفی دیگر هم برنامه مسنجر هم پیام‌رسان اختصاصی فیسبوک بوده که در حال حاضر تعداد کاربران فعال ماهانه آن به بیش از 1.3 میلیارد نفر رسیده که ارتباط مستقیم این دو شبکه اجتماعی می‌تواند بر تعداد کاربران آن بیافزاید.

بنا بر اعلام فیسبوک کاربران اینستاگرام می‌توانند در صورت تمایل با فعال کردن این ویژگی با کاربران مسنجر چت کنند. البته قابلیت مورد اشاره از مدتی قبل برای برخی از کاربران این شبکه‌ اجتماعی در دسترس قرار گرفته است.

اما قابلیت جذاب چت بین‌ برنامه‌ای هم از چت‌های گروهی نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند از تم‌های سفارشی، پس‌زمینه‌های خاص و شکلک‌های اختصاصی نیز استفاده کنند. این به‌روزرسانی امکان برگزاری نظرسنجی گروهی را هم در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

در مقابل هم فیسبوک چندی پیش اعلام کرده که توسعه سرویس اینستاگرام مخصوص کودکان را متوقف کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده که ایجاد نسخه اینستاگرام برای کودکان را رویکرد درستی می‌داند اما تصمیم گرفته تا فعلا این پروژه را متوقف کرده و آن را مجدداً مورد ارزیابی قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید