قابلیت ساخت کانال به واتساپ رسید

    کد خبر :1000483
واتساپ

شرکت متا اعلام کرد که واتس اپ ویژگی جدیدی به نام کانال دریافت کرد و از این پس افراد می‌توانند به ساخت کانال پرداخته و اعضایی جذب کنند.

بازتاب-این ویژگی را پیشتر در اینستاگرام و رقیب دیرینه یعنی تلگرام هم مشاهده کردیم. اما واتساپ همیشه دیرتر از رقبا عمل کرده و اکنون نوبت به کانال رسیده تا افراد از آن بهره ببرند. در کانال مخاطب می‌توان متن، عکس، ویدئو، نظرسنجی و استیکر ارسال کند. همچون تویتتر ادمین کانال این اجازه را دارد تا تصمیم گیرد چه افرادی عضو کانال شوند.

در عین حال، واتس‌اپ گفته: «دنبال کردن یک کانال، شماره تلفن شما را برای ادمین یا دیگر دنبال‌کنندگان فاش نمی‌کند». کاربران می‌توانند کانال را در یک برگه جدید درون برنامه به نام به روزرسانی پیدا کنند. آن منطقه وضعیت و کانال‌هایی را که شما تصمیم دارید دنبال کنید، جدا از چت با خانواده، دوستان و چت‌ها/انجمن‌های گروهی نشان می‌دهد. برای سازندگانی که قصد استفاده از این ویژگی را دارند، واتس‌اپ در نهایت خدمات پرداخت را برای کسب درآمد از آن اضافه می‌کند.

این شرکت گفته که حریم خصوصی نیز مبحث کلیدی است. اطلاعات ادمین کانال به اشتراک گذاشته نمی‌شود و فقط 30 روز اطلاعاتی باقی می‌ماند. ادمین ها همچنین می توانند از گرفتن اسکرین شات یا ارسال پیام توسط فالوورها جلوگیری کنند. کانال‌ها رمزگذاری سراسری نیستند، اما واتس‌اپ گفته که در حال بررسی این ایده برای سازمان‌های غیرانتفاعی، سازمان‌های بهداشتی یا سایر سازمان‌های حساس به حریم خصوصی است.

واتساپ

کانال کم و بیش کپی یک ویژگی مشابه در برنامه چت رقیب تلگرام به همین نام است. در اوایل سال جاری، متا کانال را به اینستاگرام آورد که به تولیدکنندگان محتوا این امکان را می‌داد تا به‌روزرسانی‌ها را به کانال بیاورند، همانطور که کاربران واتس‌اپ قادر به انجام آن هستند. این ویژگی را می‌توان به یک خبرنامه تشبیه کرد و در واقع، ممکن است در حالی که هنوز در حال توسعه بوده، به آن خبرنامه گفته می‌شود.

واتساپ فراتر از هدف اصلی خود به عنوان یک برنامه پیام رسانی ساده در حال پیشرفت است. متا اخیراً امکان استفاده از یک حساب کاربری در چندین دستگاه را اضافه کرده ، چیزی که نه تنها پیش از این غیرممکن بود، بلکه به طور بالقوه هنگام تغییر تلفن دردسر ایجاد می‌کرد. این شرکت همچنین چت‌های گروهی را به روز کرده و نظرسنجی، خرید و موارد دیگر را اضافه نمود.

این شرکت افزود که ویژگی جدید به طور گسترده منتشر نمی‌شود، بلکه با “سازمان‌های جهانی پیشرو و سازمان‌های منتخب در کلمبیا و سنگاپور” شروع می‌شود. در ماه‌های آینده به کشورهای و کاربران بیشتری خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید