قابلیت حذف آدرس و شماره تلفن از نتایج گوگل/حل مشکلی قدیمی

    کد خبر :906658

امکان حذف آدرس و شماره تلفن شخصی از نتایج جستجو گوگل مهیا شد. گوگل گفته است همه درخواست‌های حذف این اطلاعات را بررسی خواهد کرد.

بازتاب-این‌روزها با موتور جستجو گوگل به‌راحتی می‌توان درباره هر موضوعی اطلاعات کسب کرد، اما یکی از معایب آن این است که با استفاده از آن می‌توان آدرس و شماره تلفن دیگران را نیز پیدا کرد.

حالا گوگل برای رفع این مشکل اعلام کرده است که کاربران از امروز می‌توانند درخواست حذف این اطلاعات را از نتایج جستجوی گوگل بدهند. ‌ گوگل می‌گوید کاربران علاوه بر شماره حساب بانکی و کارت اعتباری خود می‌توانند درخواست حذف سایر اطلاعات شخصی خود مثل شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس منزل و محل کار خودشان را از نتایج جستجو بدهند.

البته نباید انتظار داشت که گوگل همه اطلاعات شما را پاک کند. این شرکت گفته است که بعد از دریافت درخواست شما، ابتدا همه محتوای موجود در صفحه‌ای که حاوی اطلاعات شخصی شماست را بررسی خواهد کرد تا مطمئن شود با حذف این اطلاعات دسترسی به سایر اطلاعات مفید مثل مقالات و اخبار محدود نخواهد شد.

گوگل همچنین در صورتی که اطلاعات شخصی شما بخشی از یک سند عمومی در سایت‌های دولتی باشد، آن‌ها را حذف نخواهد کرد. البته حذف اطلاعات شخصی شما از نتایج جستجوی گوگل به معنای حذف کامل آن‌ها از اینترنت نخواهد بود و اگر شما تمایل به حذف کامل این اطلاعات را دارید باید مستقیما با میزبان وب‌سایت موردنظر صحبت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید