قابلیت جدید سامسونگ تلویزیون های به سرقت رفته را غیرفعال می کند

    کد خبر :840081

پس از این‌که تعدادی از تلویزیون‌های سامسونگ از یکی از انبارهای این شرکت در کشور آفریقای جنوبی دزدیده شد سامسونگ آن‌ها را غیرفعال کرد. این دزدی در طول اغتشاشات ماه گذشته در این کشور انجام شده بود. با این‌حال تا پیش از این اتفاق نمی‌دانستیم سامسونگ قادر است با قابلیت TV Block یک تلویزیون دزدیده شده را غیرفعال کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–به گفته سامسونگ این فناوری همین حالا هم در تمام تلویزیون‌های سامسونگ نصب شده است. به این ترتیب تلویزیون تنها می‌تواند توسط مالک واقعی تلویزیون با سند خرید مورد استفاده قرار بگیرد. با این‌حال هنوز مشخص نیست این ویژگی بلاک تلویزیون سامسونگ آیا تنها برای دزدی‌های با مقیاس بالاست و یا مشتریان عادی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای استفاده از قابلیت TV Block سامسونگ باید کد سریال تلویزیون دزدیده شده را بداند. وقتی این تلویزیون به اینترنت متصل شود به‌صورت خودکار شماره سریال با دیتابیس سامسونگ مطابقت داده خواهد شد. در صورتی که تلویزیون دزدی تشخیص داده شود کلیه قابلیت‌های آن از کار خواهد افتاد.

غیرفعال کردن تلویزیون‌های دزدیده شده از انبار آفریقای جنوبی اما بسیار ساده بود. سامسونگ شماره سریال تمام دستگاه‌های دزدیده شده را می‌دانست و توانست آن‌ها را غیرفعال کند. با این‌حال هنوز مشخص نیست آیا یک کاربر عادی هم می‌تواند با گزارش شماره سریال تلویزیون دزدیده شده خود را غیرفعال کند یا خیر. متأسفانه تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ دارای GPS یا سیم‌کارت نیستند و در واقع امکان ردیابی آن‌ها وجود ندارد.

با این‌حال سامسونگ می‌گوید اگر از مشتریان آفریقایی این شرکت، تلویزیون فردی به اشتباه غیرفعال شده می‌تواند آن را دوباره فعال کند. کافیست یک سند یا فاکتور خرید را به همراه شماره سریال به آدرس zaservicemanager@samsung.com ایمیل کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید