قابلیت اتصال یک گوشی ارزان به فضا با شبکه 4G

    کد خبر :1003475

اخیرا شرکتی به نام AST SpaceMobile با همکاری AT&T موفق به اتصال ماهواره‌ای گلکسی اس 22 شد، ماهواره‌ای که در مدار پایین زمین حرکت می‌کرد. این آزمایش شامل یک تماس صوتی دو طرفه می‌شد.

بازتاب- چنین آزمایشی بسیار قابل توجه در زمینه ارتباطات سلولی مبتنی بر ماهواره محسوب می‌شد. حال این شرکت در اقدام بزرگی دیگر توانسته گوشی ارزان 4G را به ماهواره متصل کند. این شرکت اعلام کرده اخیرا مهندسان آن موفق شدند با کمک ماهواره BlueWalker 3، به سرعت دانلود 10 مگابیت برثانیه با یک گوشی دست پیدا کنند.

مدیرعامل شبکه AT&T در این رابطه اظهار داشت:

“دستیابی به سرعت دانلود بالا در اتصال ماهواره‌ای به یک گوشی هوشمند، ما را یک قدم به اهدافمان نزدیک کرده است. اهدافی که در آینده موجب خواهد شد تا مردم ایالات متحده صرف نظر از موقعیت مکانی به شبکه متصل شوند.”

این شرکت امیدوار بوده در گام بعدی خود یک گوشی 5G را به ماهواره مورد اشاره متصل کند. این ماهواره توسط شرکت اسپیس ایکس ماه سپتامبر توسط راکت فالکون 9 به مدار پایین زمین ارسال شد.

فضا

ماهواره BlueWalker 3 در میان ماهواره‌های تجاری بزرگ‌ترین آنتن‌ها را داشته و مساحت آن هم به 65 مترمربع می‌رسد. اپراتور AT&T یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های مخابراتی بوده که در تلاش است اینترنت را به جوامع روستایی بیشتری برساند. حال باید دید آیا شرکت AST SpaceMobile موفق می‌شود گوشی 5G را به ماهواره موردبحث متصل سازد یا خیر. انتظار داریم بزودی اخبار خوبی از سوی این کمپانی منتشر شود.

AT&T یک شرکت مخابراتی امریکایی بوده که خدمات قابل توجهی را تاکنون ارائه کرد. AT&T سومین شرکت تلفن همراه بزرگ در آمریکاست که سیستم GSM را دارد.  AT&T محصولات و خدمات اینترنت ثابت، کابل و پر سرعت را ارائه می‌کند. همچنین شامل خطوط تلفن ثابت معمولی، سرویس تلفن همراه و تلفن پر سرعت می‌شود.  تماس‌های تلفنی محلی و بین‌المللی دیگر خدمات این شرکت است.

در سوی دیگر این اپراتور فعالیت‌های خود را در سال 1885 آغاز کرد و سال‌های طولانی یکی از شرکت‌های بزرگ تلفن در آمریکا بود. با اینکه اکنون AT&T یک شرکت بزرگ چندملیتی است، همچنان بزرگترین ارائه‌دهنده سرویس‌های ارتباطی در آمریکا به‌شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید