فیبروز ابرو چیست؟ بررسی مزایا و معایب فیبروز

    کد خبر :931105

امروزه در کشور ایران، بسیاری از زنان به چهره خوداهمیت زیادی داده و حتی در پی آرایش دائمی آن هستند. فیبروز ابرو یکی از آرایش های نیمه دائمی است که طرفداران زیادی دارد.

بازتاب- فیبروز نوعی خالکوبی است که با استفاده از دستگاه میکروبلیدینگ و سوزن های یکبار مصرف فیبروز ابرو به روش دستی انجام می شود. در این روش رنگدانه‌ها به کمک یک قلم و سوزن سر آن به لایه دوم پوست تزریق می‌شود.

فیبروز ابرو برای کسانی مناسب است که قبلا تتو و یا سایه ابرو انجام نداده باشند چون این روش کاری بسیار ظریف است که روی ابروهای تتو شده نمی توان آن را بخوبی طراحی و انجام داد.در ضمن برای انجام این روش پوست نباید دارای هیچ زخمی باشد.

انواع هاشور در فیبروز

 4 الگو برای رسم هاشور ابرو طراحی شده است. این طرح‌ها بر اساس زیبا شناسی صورت و فیزیولوژی صورت طراحی شده اند. تاتو کار به کمک آموزش‌هایی که قبلا دیده است می‌تواند تشخیص دهد که هر برای چه صورتی کدام یک از نمونه‌ها مناسب است و برای هر فرد ابروی منحصر به فرد او را طراحی و اجرا می‌نماید. 

مدل هاشور spine-3

نام دیگر این مدل تیغ ماهی است. برای اینکه بعد از اتمام کار گویی روی ابرو به شکل بافت تیغ ماهی بافت انجام گرفته است. این مدل برای افرادی مناسب است که ابروهایی کم پشت دارند و افرادی که به هر دلیلی ابروهای خود را به صورت کامل از دست داده اند مناسب است.

مدل هاشور spine-5

این مدل را مدل ابروی آسیایی نیز می‌نامند. اصولا برای افرادی که شکل صورت آنها شبی به مردمان جنوب شرق آسیا است مناسب می‌باشد. زیر خط این مدل صاف است و به تازگی در ایران طرفداران زیادی دارد. از دیگر موارد استفاده از این مدل برای آقایان است و افرادی که خواب ابرویشان متغیر است. در هر صورت این تاتو کار است که تشخیص می‌دهد چه مدلی را باید برای شما طراحی نماید.

مدل هاشور spine-6

به این مدل، مدل کلاسیک نیز می‌گویند. طراحی این ابرو برای تاتوکار بسیار مشکل است؛ اما در نتیجه ابرویی کلاسیک و زیبا خواهید داشت. این مدل برای افرادی که به زیر خط منظم و صاف علاقه ندارند و یا افرادی که خواب ابروی آنها رو به پایین است طراحی و اجرا شود.

مدل هاشور upper spine

نام دیگر این مدل، مدل ابروی دخترانه است. ساده‌ترین و پهن‌ترین نوع ابرویی است که طراحی شده است. این مدل روی خواب ابروی فرد طراحی می‌شود و بسیار زیبا است.

مراحل کار

در این روش ابتدا باید الگوی مورد نظر انتخاب شود، سپس به کمک لوازم اندازه‌گیری ابروها را طراحی، قرینه سازی و آماده اجرا می‌نمایند. در ادامه ابتدا تاج ابرو کشیده شده و ابرو بی حس می‌گردد. بعد از بی حس شدن ابرو ارک و دم ابرو نیز تکمیل شده نوبت به شوک رنگ می‌شود. هر یک از هاشورها بعد از شوک رنگ بین 2 تا 3 بار مجدد کشیده می‌شوند تا ماندگاری آنها افزایش یابد. در انتها ریزه کاری و جزئیات اجرا شده و ابرو پاکسازی می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

ابزار کار

قلم میکروبلیدینگ، دستگاه مخصوص برای انجام هاشور و سایه ابرو در روش فیبروز می‌باشد. این دستگاه مثل یک قلم دستی خطوط و نقاط بسیار ظریفی را روی پوست ایجاد خواهد کرد.

مدت زمان ماندگاری 

فیبروز ابرو ماندگاری دائمی ندارد. اما با توجه به عوامل مختلفی مقل چرب یا خشک بودن پوست، زیاد قرار گرفتن در زیر تابش آفتاب، وسایل آرایشی و شوینده هایی که برای صورت استفاده می شود و هم چنین عمق هاشور ابرو و تغییر هورمون های بدن از۱تا ۳ سال می تواند روی پوست دوام داشته باشد. فیبروز ابرو پس‌از انجام آن نیاز است سالی یک بار تمدید شود. همچنین کسانی که پوست چربی دارند جوهر میکروبلیدینگ بر روی موهای آنان روز بروز کم رنگ شده و به سمت تیرگی کشیده می شود.

تفاوت فیبروز ابرو با تتو

استفاده از تتو یک روش قدیمی است که برای آرایش دائم صورت بکار می بردند اما در روش فیبروز ابرو رنگ تتو به شیوه ای غیر طبیعی و یکدست زیر پوست تزریق می شود. از آنجایی که در روش تتو، عمل خالکوبی عمیق زده می شود لذا پاک کردن آن کاری سخت است و به عبارتی به آسانی از روی پوست پاک نمی شود.

اما در روش فیبروز کردن چون کار عمقی نیست بعد مدتی از روی پوست پاک می شود و این مهمترین تفاوت بین آنها است. در روش فیبروز طراحی بصورت کاملا ماهرانه و شبیه تار مو است و چون کار خیلی طبیعی به نظر می رسد تتو بودن آن به سختی قابل تشخیص است.

مزایای فیبروز ابرو

با توجه به این امر که در این متد رنگدانه ها به عمق پوست نفوذ نمی کنند در نهایت پاکسازی آن بسیار آسان تر بوده و در هر لحظه بدون هیچ گونه مشکلی می توان مدل ابرو ها را تغییر داد؛ که این موضوع از جمله بهترین و اصلی ترین مزیت های فیبروز ابرو می باشد. از دیگر مزیت های فیبروز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

– به وجود آمدن التهاب کمتر در مقایسه با سایر روش‌ها
– دقت بالا و در نهایت بوجود آمدن ابرو‌هایی با ظاهری طبیعی
– ایجاد تراکم بالا در قسمت ابرو
– تغییر راحت مدل ابرو
– وجود انواع مدل‌های مختلف برای اجرای فیبروز ابرو
– مناسب بودن هزینه فیبروز ابرو
– بهترین گزینه برای قرینه کردن ابرو‌ها
– فرم و شکل دادن به تاج ابرو‌ها
– سوزش و درد بسیار کمتر
– دقت بیشتر به دلیل دستی بودن روش

معایب فیبروز ابرو

– افرادی که قبلا از تاتو استفاده کرده اند به هیچ عنوان نمی توانند از این روش برای زیباتر کردن ابروهای خود استفاده کنند.

– با توجه به اینکه کاربر با اعمال فشار بر روی دستگاه میکروبلیدینگ مراحل فیبروز را انجام میدهد، با گذشت زمان مچ کاربر خسته شده و در آخرهای کار از میزان فشار کاسته می شود که این موضوع می تواند بر کیفیت کار انجام شده تاثیر بگذارد.

– با توجه به آن که تیغ دستگاه مربوط به فیبروز با دست کاربر انجام می شود، امکان آسیب رسیدن به دست بسیار بیشتر میباشد.

– در صورت استفاده از رنگ های نامرغوب، ماندگاری آن کمتر بوده و بعد از گذشت زمان کوتاهی شاهد کم رنگ شدن رنگ ابرو می شویم.

فیبروز ابرو در بارداری

انجام فیبروز ابرو در دوران بارداری مثل سایر تکنیک‌های آرایش دائم صورت ممنوع است. رنگ‌های میکروبلیدینگ حاوی مقدار کمی فلز می‌باشد که بعد از نشست رنگ در لایه درم پوست، وارد خون مادر شده و از طریق مادر به جنین منتقل خواهد شد و ممکن است علاوه بر ایجاد واکنش‌های شدید آلرژیک در بدن جنین باعث سقط جنین نیز بشود.

مراقبت بعد از فیبروز ابرو

پس از انجام فیبروز ابرو، آن قسمت از ابرو که فیبروز خورده مانند یک زخم باز می باشد و نیاز به مراقبت های خاصی دارد تا سریع تر بهبود یافته و عفونت نکند. رعایت نکات زیر می تواند در رسیدن به بهترین نتیجه از فیبروز ابرو بسیار موثر واقع شود.

– از روز اول فیبروز تا حدود یک هفته بعد از پماد ویتامین آ استفاده کنید و روزی سه بار با گوش پاک کن مقدار کمی از پماد ویتامین آ را بر روی ابروهای خود بمالید.
– احتمالا در چند روز اول پس از انجام فیبروز، ابروهایتان خارش داشته و یا پوسته پوسته شوند، اکیدا از خاراندن و یا کندن این پوسته ها خودداری کنید، در صورتی که این پوسته ها را بکنید ممکن است رنگ فیبروز ابرو خیلی زود کمرنگ شود.
– تا یک هفته پس از انجام فیبروز ابرو از رفتن به استخر و سونا پرهیز کنید. تا زمان بهبودی کامل فیبروز ابرو در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.
– از روز اول تا حدود یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده کنید که در روند بهبودی سریع جاهای فیبروز خورده بسیار موثر است. البته دقت داشته باشید که اگر پوست چربی دارید مقدار و دفعات استفاده از پمادها را کاهش دهید.
– برای مراقبت از فیبروز باید مواظب باشید که پوسته پوسته های که بعد از فیبروز ابرو به وجود می آید را دستکاری نکنید وگرنه امکان خارج شدن رنگندانه هایو ایجاد لکه وجود دارد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید