فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۶:۴۷
    کد خبر :758999

قدرتمندترین نسخه استاندارد از فولکس واگن گلف، سال ۲۰۲۲ تولید می‌شود. گلف R جدید، ۳۱۵ اسب‌بخار قدرت دارد و ۴/۷ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

امسال جشن تولد ۴۶ سالگی فولکس واگن گلف برگزار شد. نسل اول این مدل، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۳ به نمایش درآمد. تا امروز، معمولا گلف در صدر جدول پرفروش‌ترین خودروهای هاچبک دنیا بوده است. نسل هشتم این محصول، در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و نمای ظاهری گلف را دگرگون کرد. پیش از این، نسخه‌های پایه، GTi و GTD دیزلی و GTE پلاگین هیبرید معرفی شده بودند.

گلف R، قدرتمندترین نمونه استاندارد از این خودرو آلمانی است. و فراتر از GTI با قیمت نزدیک به دو برابر ارزان‌ترین نمونه گلف فروخته می‌شود. در بعضی کشورها مثل امریکا و کانادا، گلف با پیشرانه پایه حضور ندارد و صرفا مدل‌های GTI و R قابل خرید هستند.

مدل جدید گلف R، حدود یک سال با تولید انبوه فاصله دارد. پیشرانه دو لیتر توربوشارژ برای این خودرو، ۳۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا قدرتمندترین نسخه گلف در تاریخ خودروسازی فولکس واگن عرضه شود. این مدل، ۲۷ اسب‌بخار قوی‌تر شده است و ۲۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر نسبت به نسخه قبلی دارد.

گلف R جدید می‌تواند در زمان ۴/۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت داشته باشد که آماری بسیار خوب برای یک هاچبک اندازه متوسط است. اگزوزهای آکراپوویچ، جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته و خودکار ۷ سرعته نیز، آپشن‌های انتخابی هستند.

دیگر نکته جالب برای گلف R آینده، نصب سیستم دو دیفرانسیل 4Motion در نسخه پایه است. فولکس واگن ادعا می‌کند، فناوری چهار چرخ فعال را برای گلف R ارتقا داده است تا تقسیم گشتاور بین محورهای جلو و عقب، بهتر شود. همچنین، امکان استفاده از خودرو به‌صورت تک دیفرانسیل با ارسال ۱۰۰درصد گشتاور به چرخ‌های عقب وجود دارد و می‌توان گلف R را در حالت دریفت قرار داد.

مهم‌ترین تفاوت گلف R نسبت به دیگر مدل‌های این خودرو، سپر اسپرت با برآمدگی در پایین است. برای این خودرو، مه‌شکن‌های چهارگانه از طرفین سپر حذف شده‌اند و رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچ با تایرهای مناسب پیست در تمامی نسخه‌ها وجود دارند. سیستم تعلیق گلف R جدید، دو سانتی‌متر کاهش ارتفاع فراهم می‌کند که همراه فنربندی سخت‌تر، حس اسپرت خودرو را افزایش می‌دهد.

در فضای داخلی، نمایشگر ۱۰ اینچ لمسی وجود دارد. پنل دیجیتال پشت فرمان و تاچ پد با کلیدهای لمسی روی فرمان نیز ارائه می‌شوند. حرف R به نشانه لوگو تجاری این مدل از گلف، در قسمت‌های مختلف کابین مثل فرمان، صندلی و رکاب، استفاده شده است. صندلی‌های این خودرو، اسپرت و متفاوت از نسخه استاندارد خواهد بود درحالی‌که چرم گران‌قیمت ناپا نیز برای پوشش فرمان، تودری و صندلی‌ها قابل سفارش است.

به گزارش زومیت، گلف R مدل ۲۰۲۲، اواخر سال ۲۰۲۱ تولید می‌شود. قیمت نهایی این خودرو هنوز مشخص نیست اما احتمالا، اندکی گران‌تر از مدل فعلی با قیمت ۴۰ هزار دلار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید