فورد تولید خودرو را به علت کمبود تراشه محدود کرد

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۳۸
    کد خبر :886017
فورد تولید خودرو را به علت کمبود تراشه محدود کرد

تداوم بحران جهانی کمبود تراشه موجب شده تا فورد نتواند خودروهای مدنظر خود را به میزان دلخواه تولید کند و سخنگوی این شرکت دیروز تأیید کرد که این خودروساز میزان تولیدات خود را در ۸ کارخانه در سراسر ایالات متحده، مکزیک و کانادا کاهش داده یا متوقف خواهد کرد.

این روند از فردا ۷ فوریه آغاز می‌شود. این تصمیم بر روند تولید خودرو در کارخانه کانزاس سیتی که فورد F-۱۵۰ یکی از محبوب‌ترین و سودآورترین خودروهای خود را در آن تولید می‌کند، تأثیر خواهد گذاشت.

این اولین بار نیست که کمبود تراشه برای فورد دردسر آفرین شده است. همچنین فورد اولین شرکتی نیست که به همین علت با چالش‌های جدی مواجه شده است. در شهریور ماه گذشته شرکت جنرال موتورز مجبور شد به علت کمبود تراشه به طور موقت تولید خودرو را در همه کارخانه‌های خود در آمریکای شمالی به جز چهار کارخانه متوقف کند.

به گزارش مهر، در آغاز سال جاری میلادی، وزارت بازرگانی ایالات متحده هشدار داد محدودیت‌های موجود در زمینه عرضه نیمه هادی‌ها حداقل تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. جینا رایموندو، وزیر بازرگانی این کشور گفت: ما حتی به زمان خارج شدن از این وضعیت نزدیک نیستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید