رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد

فوت ۲ نفر از زلزله‌زدگان به دلیل گاز گرفتگی

  • حوادث
  • یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۲۵
    کد خبر :641989
فوت ۲ نفر از زلزله‌زدگان به دلیل گاز گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: دو نفر از هموطنان زلزله‌زده که در حیاط خود چادر برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت کردند.

 

مرتضی سلیمی با اعلام گزارش خدمات امدادی هلال‌احمر به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی از بامداد جمعه ۱۷ آبان تا ۹ صبح امروز، گفت: جمعیت هلال‌احمر از ابتدای وقوع زلزله تا کنون با به‌کارگیری ۵۰ تیم عملیاتی و ارزیاب شامل ۱۹۰ نیروی عملیاتی خدمات لازم را به هموطنان ارائه کرده است.

 

سلیمی با اشاره به مصدومیت ۵۸۴ نفر در زلزله آذربایجان شرقی، افزود: ۶۶ نفر از این افراد به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب (بر اساس گزارش اورژانس کشور)، آسیب دیده‌اند و همچنین ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست داده‌اند. در این زمینه متاسفانه ۲ نفر در بخش ترکمنچای در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت کردند.

 

وی با اشاره به اسکان اضطراری ۶ هزار و ۳۲۵ نفر از زلزله زدگان در اردوگاه اسکان اضطراری یا به صورت فردی با نصب یک‌هزار و ۵۸۸ چادر، افزود: یک هزار و ۲۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۴ هزار و ۱۳۵ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۳۷۰ تخته پتو، یک هزار و ۳۳۶ شعله والور، ۴۴۰ ست ظروف، ۹۰۹ تخته موکت و ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره بر دیگر اقدامات هلال احمر در این حادثه، اظهار داشت: هلال‌احمر پس از زلزله آذربایجان شرقی اقداماتی از جمله اعزام ۲ فروند بالگرد برای ارزیابی هوایی، بارگیری و ارسال اقلام زیستی و مواد غذایی به شهرهای متاثر از حادثه، اسکان و تغذیه اضطراری همزمان در روستاهای شهرستان میانه، ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در مدرسه روستای ورنکش، تقویت انبارهای امدادی آذربایجان شرقی از طریق ارسال اقلام اضطراری از سازمان امداد و نجات و زنجان را انجام داده است.

 

گفتنی است بارها نسبت به ایمن بودن وسایل گرمایشی مورد استفاده شهروندان در فصل سرما هشدار داده شده است. به همین منظور، شهروندان و به ویژه هموطنان زلزله زده به منظور جلوگیری از بروز خطرات و حوادث ثانویه پس از زلزله، پیش از استفاده از وسایل گرمایشی دودکش‌ها، بست‌ها و شیلنگ‌ها را بازبینی و کنترل کنند.

 

به گزارش مهر، توصیه می شود آن دسته از هموطنان زلزله زده که به صورت موقت در چادر اسکان دارند، به جای استفاده از کپسول های گازی از وسایل گرمایشی نفتی استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید