۳۱ معتکف دچار گاز گرفتگی شدند

  • حوادث
  • پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۶:۱۱
    کد خبر :1049505
۳۱ معتکف دچار گاز گرفتگی شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در مراسم اعتکاف در روستای فرومد ۳۱ نفر مسموم برجای گذاشت.

زهره صالح نساج، اظهار داشت: این گازگرفتگی در ساعت ۸ و ۱۷ دقیقه روز پنج شنبه پنجم بهمن ماه در مسجد صاحب الزمان (ع) فرومد به وقوع پیوست و اورژانس مستقر در فرومد به محل اعزام شد.

وی افزود: از ۳۱ نفر این حادثه، دو مصدوم کودک با خودرو شخصی به بیمارستان داورزن، سه نفر هم با اورژانس جاده‌ای میاندشت و پنج نفر به دلیل نیاز به مراقبت درمانی بیشتر با بالگرد اورژانس هوایی شاهرود به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود منتقل شدند.

صالح نساج با بیان اینکه حال عمومی بقیه در محل خوب گزارش شده و رو به بهبود است خاطرنشان کرد: همه ساله و با فرا رسیدن فصل سرما تعداد زیادی از شهروندان بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی دچار مسمومیت و حتی فوت با گاز مونوکسیدکربن می‌شوند.

به گزارش تسنیم، وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از گاز گرفتگی، از اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی، اطمینان از باز بودن لوله‌های بخاری و استفاده از تجهیزات استاندارد اطلاع حاصل کرده و نسبت به رعایت دقیق آن اهتمام ورزند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید