فعالیت ۵ مرکز اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی

    کد خبر :371733

مدیر کل انتقال خون استان تهران، از فعالیت پنج مرکز جامع اهدای خون وصال، ستاری، تهرانپارس، شهر ری و صدر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

دکتر سید مرتضی طباطبایی، گفت: در مرکز جامع اهدای خون وصال، طبق روال سال های گذشته سه شنبه بیست و هفتم شهریور مصادف با شب تاسوعا تا ساعت ۲۲، روز تاسوعا از ۸ صبح تا ۱۲ شب و روز عاشورا از ۷ صبح تا ۱۰ شب، داوطلبان اهدای خون پذیرش می شوند.

وی با اشاره به راه اندازی دو مرکز جامع در شرق و غرب تهران در ماه های گذشته، ادامه داد: مراکز جامع اهدای خون ستاری و تهرانپارس، روز تاسوعا از ۸ صبح الی ۱۲ شب و روز عاشورا از ۷ صبح تا ۸ شب فعال هستند.

طباطبایی با بیان اینکه دو مرکز جامع در شهرری و پل صدر در منطقه یک تهران به تازگی آماده بهره برداری شده اند، افزود: این دو مرکز در تاسوعا از ۳ عصر الی ۱۲ شب و در عاشورا از ۷ صبح الی ۸ شب دایر هستند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران با یادآوری اینکه پلاسما ماده اولیه تهیه بسیاری از داروهای حیاتی است، خاطرنشان کرد: در سه مرکز وصال، تهرانپارس و ستاری علاوه بر اهدای خون، امکان اهدای پلاسما نیز وجود دارد و افراد می توانند بدون نوبت پلاسما اهدا کنند.

به گزارش مهر ،وی همچنین اظهار داشت: یک مرکز سیار اهدای خون در پیشوای ورامین نیز به نشانی خیابان امام خمینی، ابتدای بلوار شهید مهتدی، جنب هیات کاشی ها، تاسوعا از ساعت ۱۵ الی پایان مراسم و عاشورا از ساعت ۷ صبح الی ۳ عصر پذیرای عزاداران حسینی در این منطقه خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید