فعالیت ۱۸۷ بنگاه «بحرانی» در کشور

    کد خبر :591981

علیرغم کاهش تعداد بنگاه‌های مشکل دار در سه ماهه نخست امسال، اما بر اساس آمار منتهی به بهار امسال ۱۸۷ بنگاه بحرانی با ۴۳ هزار و ۷۲۶ نیروی کار شناسایی شده است.

روند فعالیت بنگاه‌های مشکل دار در سطح کشور از کاهش آمار این بنگاه‌ها حکایت دارد به طوریکه بر اساس آخرین آمار، تعداد این بنگاه‌ها از ۱۳۵۶ واحد در پایان اسفندماه گذشته به ۱۲۶۲ بنگاه در بهار امسال کاهش یافته است.

اما 187 بنگاه از مجموع بنگاه‌های مشکل‌دار در وضعیت «بحرانی» قرار دارند که بر اساس آمار منتهی به بهار گزارش شده که رسیدگی به وضعیت این بنگاه‌ها باید در اولویت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گیرد.

بنگاه‌های بحرانی در ۲۳ استان کشور فعالیت دارند و در ۸ استان کشور نیز هیچ بنگاه بحرانی وجود ندارد؛ البته در این ۸ استان بنگاه‌های مشکل دار فعالیت می‌کنند اما وضعیت آنها «بحرانی» نیست. استان‌های فاقد بنگاه بحرانی، البرز، فارس، قم، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مرکزی، هرمزگان و یزد هستند.

به گزارش مهر،در بین ۲۳ استان دارای بنگاه‌های بحرانی، از نظر تعداد بنگاه‌ها و تعداد نیروی شاغل در این بنگاه‌ها استان تهران پیشتاز است به طوریکه در استان تهران ۵۱ بنگاهِ در وضعیت بحرانی فعالیت می‌کنند که ۱۸ هزار و ۸۱۷ مجموع نیروی شاغل در واحدها است.

در استان‌های اردبیل و لرستان نیز فقط یک بنگاه بحرانی فعالیت دارد که تعداد نیروهای شاغل در بنگاه های بحرانی اردبیل ۱۵۰ نفر و در استان لرستان ۶۴ نفر شاغل هستند.

از نظر تعداد نیروی کار شاغل در بنگاه‌های بحرانی بعد از استان تهران، خوزستان با اشتغال ۷ هزار و ۲۸۷ نفر، استان اصفهان با ۳ هزار و ۶۹ نفر و بوشهر با ۲ هزار و ۶۷۹ نفر دارای بیشترین جمعیت شاغل بنگاه‌های بحرانی در بین ۲۳ استان کشور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید