فعالیت داوطلبان هلال احمر برای “مهر” و “محرم”

    کد خبر :370885

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از اجرای طرح‌های خادمین حرم مهرورزی، نیابت و خیر ماندگار در ایام محرم و همچنین،‌ طرح ارمغان مهر برای تامین لوازم تحریر و اقلام بهداشتی در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد.

حبیب درگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برنامه‌های سازمان داوطلبان در ایام محرم اظهار کرد: سازمان داوطلبان در این ایام برنامه‌های خادمین حرم مهرورزی،‌ طرح نیابت،‌ خیر ماندگار یا اهدای خون را در دست اجرا دارد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح نیابت گفت: این طرح همواره در طول سال اجرا می‌شود و توصیه ما به داوطلبان و علاقه‌مندان این بود که در این ایام روی این کار بیشتر متمرکز شوند. در این طرح اعضاء و داوطلبان علاقه‌مند پس از ثبت نام و سازماندهی بر اساس توان و تعهد خود در زمان‌های مخصوص از خانواده‌های سالمندان،‌ خانواده‌های محترم شهدا و جانبازان بازدید می‌کنند و به عنوان فرزند نداشته و یا به جای فرزند از دست رفته این خانواده‌ها بر اساس تعهد و تخصصی که به عهده می‌گیرند خدمت می‌دهند و به انجام امور مختلف خانواده می‌پردازند.

وی در مورد طرح خادمین حرم مهرورزی نیز تصریح کرد: این طرح در ایام محرم و صفر،‌ به خصوص در دهه اول محرم و دهه آخر صفر انجام می‌شود. این طرح در راستای کمک به بهبود سلامت زائران اجرا می‌شود و در قالب آن در استان‌های مرزی ایلام و خوزستان به طیف وسیعی از زائران که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، خدمات بهداشتی، ‌درمانی و غذایی ارائه می‌شود. همچنین این طرح در استان‌های قم، فارس و خراسان رضوی نیز برای زائران انجام می‌شود و پزشکان و پیرا پزشکان داوطلب خدمات درمانی را ارائه می‌کنند.

درگاهی در مورد طرح “خیر ماندگار” در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون گفت: این طرح نیز در راستای ارتقای سلامت جامعه و تأمین خون بیماران نیازمند با همکاری اعضا و داوطلبان اجرا می‌شود. برای این کار در طول سال چند فراخوان داریم که یکی از آنها در ایام دهه اول محرم انجام می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه‌های این سازمان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید نیز گفت: طرح “ارمغان مهر” با هدف بهره‌مندی کودکان بی‌سرپرست و محروم همزمان با ایام بازگشایی مدارس، لوازم تحریر و اقلام بهداشتی در میان این افراد با همکاری داوطلبان در استان‌های مختلف توزیع می‌شود.

وی در مورد اینکه در این طرح مناطق ویژه‌ای مورد تاکید قرار دارد یا خیر؟ گفت: اولویت به تامین و توزیع اقلام توسط داوطلبان در مناطق خود است و در صورتی که ظرفیت وجود داشته باشد، این داوطلبان مناطق محروم سیستان و بلوچستان که در حال حاضر درگیر خشکسالی هم هستند و همین‌طور سرپل‌ذهاب کمک‌رسانی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید