خدمات امدادی هلال احمر به زائران اربعین

    کد خبر :1019343

متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:

جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف بشردوستانه خود و با استفاده از ظرفیت داوطلبانه امدادگران، نجاتگران و کادر درمانی در ایام اربعین حسینی (ع) در داخل ایران و در کشور عراق، به زائران حسینی (ع) خدمت‌رسانی می‌کند. در این راستا، از 27 مرداد تا 13 شهریور، در مجموع یک میلیون و 830 هزار و 97 خدمات امدادی و درمانی در داخل و خارج از کشور، ارائه شده است.

با توجه به پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) در مرزهای 9 گانه شرقی و غربی داخل کشور، از ٢٧ مرداد تا ساعت 6 صبح امروز 13 شهریور، 110 هزار و 655 نفر از زائران که به سمت مرزهای غربی کشور و ورود به خاک عراق در تردد بوده اند، از خدمات امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شده اند.
با فعالیت مراکز درمانی ثابت و موقت جمعیت هلال‌احمر در شهرهای زیارتی عراق در ایام اربعین حسینی – از 27 مردادماه تا 13 شهریور- کادر درمان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، 747 هزار و 972 ویزیت تخصصی و عمومی، به زائران در شهرهای نجف، کربلا، مسیر نجف تا کربلا، سامرا و کاظمین ارائه داده اند. در این مدت زمان در مجموع یک میلیون و 719 هزار و 442 خدمات برون مرزی، ارائه شد.

در حال حاضر در موج بازگشت زائران با احتمال افزایش تصادفات جاده‌ای مواجه هستیم که برای حفظ سلامت آنها، رعایت نکته‌های زیر ضروری است:

الف. هنگام رانندگی جهت حفظ تمرکز و پرهیز از حواس‌پرتی، از صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی خودداری کنید.

ب. برای پیشگیری از حوادث رانندگی، همیشه با سرعت مجاز برانید.

پ. در صورت احساس خواب آلودگی بلافاصله خودرو را متوقف و استراحت کنید. هر دو ساعت رانندگى،  ١٥ دقیقه استراحت کنید.

ت. همراهان راننده دائماً وى را زیر نظر داشته باشند و در صورت مشاهده آثار خستگی مانند تند پلک زدن و خمیازه کشیدن حتماً وی را مجبور به استراحت کنند.

گفتنی است 22 هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر در داخل کشور و بیش از 4000 داوطلب کادر امداد و درمان هلال احمر در کشور عراق، آماده ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی 1402 هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید