فعالیت تحقیقاتی ۱۲ نخبه غیر مقیم در پارک فناوری پردیس

    کد خبر :240381

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس گفت: ۱۲ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس مختص به نخبگان غیر مقیمی است که به کشور بازگشته اند.

امین رضا خالقیان افزود: طی یکی دو سال اخیر که از طرح جذب ایرانیان متخصص غیر مقیم می گذرد تعدادی از آنها درخواست داشتند تا در پارک پردیس مستقر شوند.

وی با اشاره به تعداد تقاضای متخصصان نخبه غیر مقیم در پارک فناوری پردیس، خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۲ نخبه در پارک فناوری پردیس مستقر شده اند و در حال فعالیت تحقیقاتی شان هستند.

به گفته خالقیان، از این تعداد ۱۰ نفر شرکت نوپا راه اندازی کرده اند و دو نفر از آنها فضایی از پارک را اجاره کرده اند تا بتوانند بعد از انجام اقدامات عمرانی مستقر شوند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس گفت: ارائه خدمات به ایرانیان متخصص غیر مقیم با همکاری بنیاد ملی نخبگان صورت می گیرد و مبلغی بلاعوض برای شروع فعالیت های تحقیقاتی نخبگان از سوی بنیاد نخبگان به آنها ارائه می شود.

وی افزود: این مبلغ برابر با ۱۰۰ میلیون تومان است که می تواند بابت هزینه اجاره و سایر هزینه های شرکت توسط این افراد صرف شود.

به گزارش مهر ، خالقیان با بیان اینکه طبیعتا مشکلاتی برای این افراد در بدو ورود و استقرارشان به وجود می آید، گفت: افرادی که از خارج از کشور می آیند با بروکراسی کشور ما آشنا نیستند و ممکن است به مشکلاتی برخورد کنند. به همین دلیل شرایط آنها نسبت به بقیه شرکت ها راحت تر است.

خالقیان خاطر نشان کرد: صندوق فناوری نوین داخل پارک فناوری پردیس به این افراد نیز وام ارائه می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید