فروش لپ تاپ های اقتصادی هم کاهش یافت

    کد خبر :859656

شیوع جهانی کرونا باعث رشد انفجاری تقاضا برای وسایل دیجیتال چون تبلت و لپ تاپ شد اما حالا در پایان سال 2021 شاهد کاهش یک‌باره تقاضا برای چنین محصولاتی هستیم. اما چه چیزی باعث کاهش تقاضا برای تبلت و لپ تاپ شده است؟

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_شاید تصور کنید کمبود جهانی تراشه منجر به کاهش تولید وسایلی چون تبلت و لپ تاپ و در نتیجه آن کاهش تقاضا شده باشد. با این حال گزارش منتشر شده از سوی موسسه Mercury Research نشان می‌دهد کاهش تقاضا در بازار تبلت و لپ تاپ ارتباطی با بحران جهانی کمبود تراشه ندارد.

گزارش مورد بحث نشان می‌دهد حجم توزیع لپ تاپ‌های رده پایین و ارزان قیمت در فصل سوم سال میلادی جاری نسبت به فصل پیش از آن به طرز حیرت انگیزی 18 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. همین گزارش نشان می‌دهد پردازنده‌های رده پایین چون Celeron اینتل و AMD Athlon بدترین لطمه را به خود دیده‌اند و با کاهش شدید تقاضا روبرو هستند.

ظاهراً بازگشت به دوران پیش از کرونا در بسیاری از نقاط دنیا باعث کاهش تقاضا برای لپ تاپ‌ها و تبلت ها شده است و دیگر خریداران به دنبال تهیه لپ تاپ ارزان قیمت برای آموزش آنلاین یا دورکاری نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید