جایگاه فرهادی در میان نامزدهای احتمالی کارگردانی اسکار ۲۰۲۲

    کد خبر :834753
جایگاه فرهادی در میان نامزدهای احتمالی کارگردانی اسکار ۲۰۲۲

منتقد ورایتی اصغر فرهادی را برای ساختن فیلم «قهرمان» یکی از ۵ بخت دوم نامزدی در بخش کارگردانی دانسته، اما برای خود فیلم بخت کمتری برای دریافت اسکار پیش‌بینی کرده است.

در این پیش‌بینی که طبق روال همیشگی این نشریه آنلاین سینمایی صورت گرفته و در چهار مرحله با اکران فیلم‌های جدید صورت می‌گیرد، نویسنده احتمال وجود سازندگان زن را در میان فیلم‌های امسال کمتر می‌داند و معتقد است با توجه به اینکه کلوئی ژائو برای ساخت «سرزمین خانه‌بدوش‌ها» در سال ۲۰۲۱ بهترین کارگردان اسکار شد و امرالد فنل نیز برای ساخت «زن جوان نوید بخش» در فهرست نامزدها جای داشت، امسال به احتمال زیاد کمبود کارگردان‌های زن محسوس خواهد بود. البته به این معنی نیست که کارگردان زنی وجود نداشته باشد اما احتمال آن کم‌تر است. در واقع بیشترین شانس را در میان کارگردان‌های زن جین کمپیون که با فیلم «پیانو» در سال ۱۹۹۳ یک بار نامزدی اسکار را کسب کرد و دومین زن کارگردان در تاریخ اسکار شد که نامزد دریافت اسکار شد، از آن خود می‌کند. هلی بری برای «کبود» و سیان هدر برای «کودا» و اوا هوسون برای «مادری یکشنبه» هم می‌توانند در این فهرست باشند.

به گزارش مهر، در عین حال همین احتمال برای کارگردان‌های لاتین هم وجود دارد و لین-مانوئل میراندا برای «تیک، تیک …بوم!»، گی‌یرمو دل تورو برای «کوچه کابوس» و پس از آنها جیمز ساموئل هم باید دعا کند تا شاید برای «سخت‌ترین افتادن آنها» که به عنوان افتتاحیه فیلم لندن انتخاب شده، همین میزان توجه را دریافت کند.

وی نامزدهای احتمالی را چنین برمی‌شمارد:

۱. ریدلی اسکات برای «خاندان گوچی» با بازی آدام درایور و لیدی گاگا درباره زندگی همسر پیشین موریتسیو گوچی که نقشه قتل همسرش را کشید.

۲. آدام مک‌کی برای «به بالا نگاه نکن» با بازی لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس، کیت بلانشت و مریل استریپ درباره ۲ فضانورد سطح پایین که باید به یک تور رسانه‌ای بروند و به مردم هشدار بدهند که زمین در خطر است.

۳. جوئل کوهن برای «تراژدی مکبث» با بازی دنزل واشینگتن و فرانسیس مک‌دورماند که با اقتباس از «مکبث» شکسپیر ساخته شده است.

۴. لین مانوئل –میراندا برای «تیک، تیک… بوم!» با بازی اندرو گارفیلد و بردلی ویت‌فورد درباره آهنگساز تئاتری که امیدوار است نمایش جدیدی که برایش آهنگ ساخته بهترین موزیکال آمریکا شود و سرانجام او بدرخشد.

۵. گی‌یرمو دل تورو برای «کوچه کابوس» با بازی بردلی کوپر، رونی مارا و کیت بلانشت درباره روان‌شناس زنی که بسیار خطرناک‌تر از مراجعه کننده‌اش است.

در مرحله دوم شانس‌های احتمالی عبارتند از:

۶. استیون اسپیلبرگ برای «داستان وست ساید» با بازی انسل الگورت و ریچل زگلر که بازسازی موزیکال ۱۹۵۷ به همین نام است.

۷. سیان هدر برای «کودا» با بازی امیلیا جونز و توری کوتسور درباره فرزند یک زوج ناشنوا که تنها عضو شنوای خانواده‌اش است.

۸. جین کمپیون برای «قدرت سگ» با بازی بندیکت کامبربچ و کریستن دانست درباره مردی که با ازدواج برادرش احساس نگرانی و ترس دارد و به همسر برادرش اعتمادی ندارد.

۹. پدرو آلمادوار برای «مادران موازی» با بازی پنه لوپه کروز که روایت کننده داستان دو مادر است که در یک روز فرزندانشان را به دنیا می‌آورند.

۱۰. اصغر فرهادی برای «قهرمان» با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده و سارینا فرهادی درباره مردی که برای بدهی به زندان افتاده و برای چند روز مرخصی بیرون می‌آید اما با ماجراهای مختلفی روبه‌رو می‌شود و توسط رسانه‌ها به قهرمان بدل می‌شود.

در مرحله بعد هم دنی ویلنوو برای «تل ماسه»، پل توماس اندرسون برای فیلمی که فعلاً نامی ندارد با بازی بردلی کوپر، آرون سورکین برای «ریکاردوس بودن»، دنزل واشینگتن برای «مجله‌ای برای جوردن»، راینالدو مارکوس گرین برای «شاه ریچارد»، یوناس پوهر راسموسن برای «فرار»، پابلو لارین برای «اسپنسر»، پائولو سورنتینو برای «دست خدا»، جو رایت برای «سیرانو» و کلوئی ژائو برای «ابدی‌ها» جای دارند.

همین کارگردان در مطلب دیگری که درباره شانس فیلم‌ها برای نامزدی در بخش بهترین فیلم ها است به «قهرمان» شانس بیستمین فیلم را داده و همچنان فیلم ریدلی اسکات را شانس اول دریافت جایزه بهترین فیلم دانسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید