فرمانده سپاه: راهبرد دشمن تحمیل فرایند مذاکره است؛ تصمیم گرفته‌ایم مقاومت کنیم

  • سیاسی
  • جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸
    کد خبر :599960

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بر مرزهای کشور اشراف، اقتدار و امنیت کامل داریم، گفت: برای عبور از دیوار بلند آرزوها و رویاهای دشمن، فرمولی جز تکیه بر توان ملی و ظرفیت های داخلی نداریم.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با سفر به استان آذربایجان شرقی از مرزهای شمال این استان و نیز طرح ها و پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در تبریز و مجتمع مس سونگون بازدید بعمل آورد.

فرمانده کل سپاه در جریان سرکشی از پایگاه ها و پاسگاه های مرزی با اظهار خرسندی از وضعیت آمادگی های دفاعی مرزبانان و رزمندگان مستقر در مقرها و نیز زندگی فعال، آرام و با نشاط مردم در روستاها و شهرهای مجاور مرزها گفت: در ادامه بازدیدها از مرزهای مختلف میهن اسلامی طی هفته های گذشته، امروز موفق شدیم مرزهای شمالی کشور به خصوص حد فاصل اصلاندوز و سد خداآفرین و غرب جلفا را مورد بازدید قرار دهیم، الحمدلله به فضل الهی هم سیطره اطلاعاتی کاملی برای مرزها حاکم هست و هم مرزها، مرزهای بسیار آبادی است و مردم در روستاهای چسبیده به مرز کاملاً مستقر و در حال فعالیت هستند و آنچه که انسان مشاهده می‌کند اشراف، اقتدار و سیطره امنیت ملی است که توسط نیروها و واحدهای مرزدار ما در این نقاط برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، وی امنیت و خدمت را از کلیدواژه های مهم و محوری در ماموریت ها و هدف گذاری های کلان سپاه قلمداد کرد و افزود: البته سپاه در امتداد توجه به امنیت مرزها و امنیت ملی، موضوع مردم یاری و محرومیت زدایی را نیز در این مناطق دستور کار خود قرار داده و آن را با قاطعیت و اراده محکم دنبال خواهد کرد، زیرا معتقدیم که باید مسیرهای موازی را توأم با هم برای عبور از مشکلات ناشی از فشارهای اقتصادی و فضاسازی‌های روانی دشمن بپیماییم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه برای عبور از دیوار بلند آرزوها و رویاهای دست نیافتنی دشمنان ملت ایران فرمولی جز تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی دنبال نمی کنیم، خاطرنشان کرد: خدای بزرک را شاکریم در استان آذربایجان‌شرقی ۳۸ پروژه بزرگ را قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به اتمام رسانده است و ۱۱ پروژه بزرگ را از جمله متروی شهر تبریز را که امروز از آن بازدید کردیم در دست اجرا دارد.

وی افزود: پروژه انتقال آب به طول ۸۱ کیلومتر از زرینه رود به شهر تبریز و تامین آب شرب مردم شریف این شهر و همچنین سد کلقان چای که طی روزهای گذشته به بهره برداری رسیدند، از دیگر پروژه هایی هستند که جهادگران قرارگاه خاتم در دست اجرا دارند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به همت قرارگاه خاتم برای ساخت بیمارستان و نیز احداث بزرگ راه مراغه و هشترود، عظیم ترین و بزرگترین پروژه را ساخت و راه اندازی مجتمع معدن مس سونگون دانست و گفت: این مجموعه یکی از کارهای شگفت انگیز ملی و از نمادهای بزرگ خودباوری، خود اتکایی و استقلال کشور در این منطقه به شمار می رود، معدنی که ۴۰ درصد مس کل کشور را دارا و سنگ مس را که دارای شش دهم درصد خلوص می باشد را در کارخانه تغلیظ به ۳۰ درصد کنستانتره مس افزایش می دهد که در صورت تکمیل چرخه ذوب و فرایند پالایش خلوص مس به ۹۹/۹۹ درصد قابل افزایش خواهد بود.

سرلشکر سلامی این پروژه را که به روش E.P.C تکمیل شده است یک مجموعه کامل به هم پیوسته و فشرده از یک شاهکار ملی در این منطقه توصیف کرد.

وی تلاش های شگفت انگیز و شبانه روزی برای شکافتن کوه‌ها و بهره مند سازی کشور و مردم از استعدادها و ظرفیت های اقتصادی که خداوند در دل این کوه ها پنهان کرده است را جذاب و دیدنی توصیف و تصریح کرد: محصول مجاهدت و ظهور این تلاشها علاوه بر جلوگیری از خام فروشی؛ ایجاد اشتغال، رونق تولید و ارزش افزوده و به حرکت دراوردن بخش‌های صنعتی را، در پی دارد و ما امیدواریم ان‌شاءالله در ادامه حرکت بزرگ ملی مان بتوانیم دشمنانمان را در جنگ اقتصادی شکست قطعی دهیم.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما معتقد هستیم مقاومت اقتصادی از طریق رونق تولید امکان پذیر است و این تنها راه گذر ما از شرایط موجود در قبال راهبردی که دشمن با جستجوی آن درصدد تسلیم ملت ایران و تحمیل فرایند مذاکره است خواهد بود؛ ما تصمیم گرفته ایم مقاومت کنیم و این مقاومت ممکن و ساده است زیرا اراده ملت ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه بخشهای نظام پشت آن است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: این یک فرایند و مسیری است که ملت بزرگ ما به برکت رهبری عظیم الشأن انقلاب(مد ظله العالی) انتخاب کرده و این راه را ادامه خواهد داد، در واقع این راه ناامید کردن و تسلیم دشمنان در مقابل اراده این ملت عظیم و سربلند است.

همچنین سرلشکر سلامی و هیات همراه در این سفر با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار و گفت و کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید