فرمانده آمریکایی خواستار حضور بیشتر ناوهای هواپیمابر در اقیانوس آرام شد

    کد خبر :866454
فرمانده آمریکایی خواستار حضور بیشتر ناوهای هواپیمابر در اقیانوس آرام شد

فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا خواستار حضور بیشتر ناوهای هواپیمابر در اقیانوس آرام برای منصرف کردن چین و روسیه از درگیری شده است.

وال استریت ژورنال گزارش کرد که آدمیرال کارل توماس، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، اظهاراتش را پس از اینکه آمریکا یک رزمایش ۱۰ روزه دریایی را با ژاپن، استرالیا، کانادا و آلمان به پایان رساند، بیان کرد.

هنگامی که از توماس سوالی درخصوص تهدید چین و روسیه پرسیده شد، پاسخ داد: این امری مهم است که “جبهه‌ای متحد” به سایر کشورهایی که ممکن است “تهاجمی‌تر” یا “قدرت طلب‌تر” باشند، نشان دهیم.

وی افزود که آمریکا و متحدانش باید تمرینات مشترکی را به منظور متوقف کردن “تهاجم” از سوی برخی از این کشورها که قدرت فزاینده خود را نشان می‌دهند، انجام بدهند و به آن‌ها بگویند که “احتمالا” امروز وقتش نیست!

چندی پیش، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که چین در حال ساخت ماکتی از کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا است که به عنوان بخشی از هدف جدیدش تلقی می‌شود و افزود که این طرح توسط “ارتش آزادی بخش خلق” توسعه یافته است.

به گزارش ایسنا، پنتاگون در یک گزارش سالیانه به کنگره آمریکا اعلام کرد که چین “اولین ناو هواپیمابر ” خود را که ساخت داخلی بود در اواخر سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد و انتظار می‌رود که ناو دوم تا سال ۲۰۲۴ تکمیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید