فرماندار سابق محکوم به ۱۳ ماه حبس تعزیری آزاد شد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ۸:۵۵
    کد خبر :1030653
فرماندار سابق حبس تعزیری

غلامحسن اسلامی صدر سرپرست فرمانداری قزوین که با شکایت شاکیان خصوصی راهی زندان شده بود بعد از ظهر چهارشنبه (۱۰ آبان‌ماه) از زندان آزاد شد.

اسلامی صدر که یکی از مطالبه گران شهر قزوین است با شکایت برخی افراد پیش از تصدی فرمانداری قزوین روبرو شده بود که در نهایت ۳۰ مهرماه راهی زندان شد. در ۱۰ روز اخیر حضور وی در زندان حواشی زیادی را به دنبال داشت و باعث اعتراض جمع کثیری از نیروهای انقلابی و مطالبه گران شهر قزوین و همچنین کشور شده بود.

همچنین فارس در گزارشی نوشته بود؛به گفته رئیس دادگستری قزوین سرپرست فرمانداری این شهرستان در پرونده‌ای مربوط به سال 1400 به 13 ماه حبس به جرم نشر اکاذیب محکوم می‌شود اما این پرونده با رأفت اسلامی به مدت دو سال توسط قاضی معلق می‌شود.

انتشار خبر حضور سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در زندان به اتهام نشر اکاذیب و اجرای حکم حبس وی، طی روزهای اخیر واکنش های زیادی را در فضای سیاسی قزوین در پی داشته است.غلامحسن اسلامی صدر از جمله فعالان فرهنگی جبهه انقلاب در قزوین است که پیش از این سوابقی همچون مدیرکلی دفتر شهری استانداری قزوین و مدیریت منطقه یک شهرداری قزوین را نیز تجربه کرده بود.

وی یکی از فعالان عدالتخواه استان قزوین و از پیگیری کنندگان اصلی پرونده های پر سر و صدای این استان مثل کارخانه فرنخ و مه نخ و زمین‌های تعاونی مسکن کارکنان دادگستری معروف به پرونده هفتسنگان بود.

برخی از این پرونده‌ها توسط آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان هم موضوع را مسوولان در جلسات خصوصی و تریبون نماز جمعه پیگیری شده بود.

پس از اعلام خبر اجرای حکم فرماندار قزوین، واکنش های زیادی از سوی فعالان سیاسی و رسانه ای استان در فضای مجازی انعکاس پیدا کرد. روز گذشته جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی قزوین با تجمع مقابل ساختمان دادگستری استان، اعتراض خود نسبت به روند رسیدگی به پرونده اسلامی صدر و حبس وی را اعلام کردند.

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید