فرشته منچستر؛ بانوی محجبه‌ای که به یاری قربانیان چاقوکشی شتافت

    کد خبر :458320

کمک‌رسانی بانوی محجبه ساکن منچستر به مجروحان حادثه چاقوکشی ایستگاه قطار، با واکنش‌های مثبت و ستایش از وی به عنوان نمادی از جامعه مسلمانان مواجه شد.

به گزارش فارس، رسانه‌های انگلیسی بامداد سه‌شنبه از حمله یک نفر با چاقو به گروهی از مردم در ایستگاه قطاری در شهر منچستر خبر دادند. اینک مشخص شده یک بانوی محجبه جزو اشخاصی بود که در این حادثه به کمک مجروحان این حادثه شتافت.

به نوشته شماره سه‌شنبه روزنامه «سان» این بانوی محجبه ساکن شهر منچستر به خاطر فداکاری و امداد رسانی به مجروحان این حادثه، در فضای مجازی مورد ستایش قرار گرفت.

در این حادثه که در ایستگاه قطار «ویکتوریا» در مرکز منچستر رخ داد، دستکم سه نفر، از جمله یک مامور پلیس و یک زن زخمی شده‌اند. شاهدان می‌گویند مهاجم، مردی بوده که چاقویی بزرگ به دست داشته است.

پلیس حمل و نقل انگلیس در بیانیه‌ای با تایید وقوع این حادثه، اعلام کرد یکی از مامورانش از ناحیه بازو مجروح شد. یک زن و یک مرد هم به دلیل جراحات وارده، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گفته برخی شاهدان، مهاجم جملاتی به زبان عربی گفته و ضمنا فریاد زده که تا زمانی که حملات نظامی انگلیس در کشورهای خارجی ادامه داشته باشد، این کشور امن نمی‌ماند. همین امر گمانه‌زنی‌ها در مورد «تروریستی» بودن این حادثه را تقویت کرده است.

به نوشته روزنامه سان، این بانوی محجبه با مشاهده این ماجرا خود را به زوج چاقو خورده در ایستگاه قطار رسانده و به آن‌ها کمک کرد. این اقدام وی با واکنش گسترده و مثبت کاربران در توییتر مواجه شد.

«نذیر افضل» یک وکیل ساکن منچستر در توییتی نوشت: «در این حادثه کمک این خانم محجبه به قربانیان، بازتاب بیشتری از جامعه مسلمانان دارد تا اقدام این آدم ابله چاقوکش.»

«صوفیا غفور» دیگر کاربر توییتر نیز با مدح این بانوی مسلمان نوشت: «هنوز هم آدم‌های خوب وجود دارند.»

روزنامه سان تیتر گزارش خود در خصوص کمک‌های این بانوی مسلمان به مجروحین را چنین آغاز کرده است: «فرشته منچستر».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید