فردا ؛ ایران – عربستان، برای حفظ صدرنشینی

  • آرشیو
  • یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۹:۴۶
    کد خبر :818440
فردا ؛ ایران - عربستان، برای حفظ صدرنشینی

دور مقدماتی سی امین دوره بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۱ فردا پیگیری می‌شود.

این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت با حضور ۲۴ تیم برتر قاره برگزار می‌شود و از هر گروه ۲ تیم به طور مستقیم صعود می‌کنند و تیم‌های سوم به دور دوم انتخابی راه خواهند یافت. به علت شیوع بیماری کرونا و لغو چندین مسابقه کنفدراسیون آسیا اعلام کرد مسابقات به صورت مجتمع ادامه می‌یابد. برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

* گروه یک در کلارک فیلیپین: (از ۱۶ ژوئن)

– تیم فیلیپین با ۶ امتیاز در صدر است و تیم‌های کره جنوبی، اندونزی و تابلند با ۴ امتیاز دوم تا چهارم است.

* گروه دو در کلارک فیلیپین: (از ۱۶ ژوئن)

– تیم‌های تایوان با ۳، ژاپن با ۲ و مالزی با یک امتیاز اول تا سوم هستند. در این گروه تیم چین هنوز مسابقات خود را آغاز نکرده است.

* گروه سه در امان اردن: (از ۱۳ ژوئن)

– تیم نیوزیلند با ۴ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های استرالیا با ۳ و گوام و هنگ کنگ با یک امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

* گروه چهار در منامه بحرین:

– تیم‌های لبنان با ۱۲ و بحرین با ۱۰ امتیاز اول و دوم هستند و صعود کردند. تیم هند با ۸ امتیاز به دور دوم انتخابی راه یافت و تیم عراق با ۶ امتیاز چهارم و حذف شد.
* گروه پنج در امان اردن – سالن شاهزاده حمزه:

– دوشنبه ۲۴ خرداد:

ایران – عربستان
سوریه – قطر

– در این گروه تیم ایران پیش از این ۹۴ – ۴۹ تیم سوریه، ۹۵ – ۵۲ و ۸۴ – ۴۶ تیم قطر و ۷۱ – ۶۴ عربستان را شکست داد و ۷۰ – ۷۷ مغلوب سوریه شد.
– تیم ایران با ۹ امتیاز در صدر تثبیت شد و به کاپ آسیا صعود کرد. تیم‌های عربستان با ۸ و سوریه با ۷ امتیاز دوم و سوم هستند و تیم قطر با ۶ امتیاز چهارم است.

* گروه شش در امان اردن:

– یکشنبه ۲۳ خرداد:

اردن – قزاقستان

– دوشنبه ۲۴ خرداد:

اردن – فلسطین

– تیم قزاقستان با ۹ امتیاز در صدر است و مجوز صعود را نیز دریافت کرد. تیم‌های فلسطین با ۷ و اردن با ۶ امتیاز دوم و سوم هستند. تیم سریلانکا با ۵ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و عملا حذف شد.

– در دوره قبل در سال ۲۰۱۷ تیم‌های استرالیا، ایران و کره جنوبی اول تا سوم شدند.

– در بسکتبال کاپ آسیا که از سال ۱۹۶۰ تاسیس شد، تیم چین با ۱۶ قهرمانی یک نایب قهرمانی و ۲ سومی رکورد دار است و تیم‌های فیلیپین با ۵ قهرمانی ۴ نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم و ایران با ۳ قهرمانی و یک نایب قهرمانی و سومی در رده سوم قرار دارند. تیم کره جنوبی نیز ۲ بار قهرمان ۱۱ بار نایب قهرمان و ۱۲ بار سوم شده است.

– تیم ایران در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ قهرمان و در سال ۲۰۱۷ نایب قهرمان شده و در سال ۲۰۱۵ به مقام سوم رسیده است. ایران در سال ۱۹۹۳ نیز چهارم شد.

صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید