مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد؛

فراکسیون بازنشستگان در مجلس تشکیل می‌شود

    کد خبر :498456
فراکسیون بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش وام ضروری بازنشستگان از چهار میلیون تومان به پنج میلیون تومان، گفت: امسال ۲۰ درصد به ظرفیت‌های رفاهی و خدماتی این مجموعه اضافه شده است.

«جمشید تقی‌زاده در نشست با اعضای هیأت مدیره کانون‌های بازنشستگی کشوری و نخبگان بازنشسته استان ایلام، اظهار کرد: در بحث رفاهی، شمار سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار مورد رسیده و ۵۰ درصد تخفیف هتل نیز برای بازنشستگان در نظر گرفته شده و در بخش درمان هم سال قبل هزار میلیارد تومان پرداخت شده بود که امسال ۴۰۰ میلیارد تومان به آن اضافه شد؛ ضمن آن که بیمه تکمیلی بازنشستگان زیر پوشش نیز در حال ساماندهی است.

وی با بیان این که مقرر شد در برنامه ششم توسعه برابر با ۸۵ درصد از حقوق شاغلان دستگاه‌های دولتی به بازنشستگان کشوری اختصاص یابد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای بازنشستگان اختصاص ۳۰۰ الی ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازنشستگان فاقد مسکن است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: در حوزه درمان بازنشستگان سال گذشته آورده صندوق بازنشستگی کشور و سهم بازنشستگان یکسان بود اما امسال صندوق با افزایش ۴,۰۰۰ میلیارد ریال به سهم خود در عمل سهم دولت در حوزه درمان بازنشستگان را از ۵,۰۰۰ میلیارد ریال به ۹, ۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی تصریح کرد: این صندوق در پنج سال گذشته تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال یارانه سفرهای بازنشستگان پرداخت کرده و سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها از خانه‌های ایران‌گردی و جهانگردی سراسر کشور که تحت قرارداد با صندوق است، استفاده کردند و امسال این رقم به ۲۵۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا،تقی‌زاده ادامه داد: ۶۷ خانه ایران‌گردی و جهانگردی برای مسافرت بازنشستگان و اعضای خانواده آن‌ها در نظر گرفته‌شده و طبق قرارداد فی‌مابین صندوق بازنشستگی و خانه‌های ایران‌گردی و جهانگردی، این اماکن اقامتی باید در اسکان ۵۰ درصد و در تغذیه ۲۰ درصد به بازنشستگان در سفرهای خانوادگی تخفیف خدمات ارائه دهند.

او از تشکیل فراکسیون بازنشستگان مجلس شورای اسلامی در آینده خبر داد و گفت: همه استان‌های کشور به‌جز استان ایلام دارای خانه امید برای فعالیت بازنشستگان است که امیدواریم در ایلام با همکاری شهرداری این امکان فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید