فدراسیون جلوی باشگاههایی که اینگونه مهمان نوازی می کنند بایستد

  • ورزشی
  • جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۴۲
    کد خبر :911577

پیشکسوت پرسپولیس گفت: یک بار هم که شده فدراسیون باید سفت و سخت جلوی باشگاه هایی که به این شکل از مهمانشان پذیرایی می‌کنند بایستد تا درس عبرتی برای دیگران شود که دیگر از این کارها نکنند.

بهزاد داداش زاده، بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفت و گو با خبر ورزشی، در واکنش به اتفاقات بازی تبریز بین تراکتور و پرسپولیس نسبت به رفتار طرفداران تیم میزبان به شدت انتقاد کرد و در ارتباط با حکم احتمالی کمیته انضباطی تهدید کرد در صورت ناعادلانه بودن آن مقابل فدراسیون فوتبال تحصن خواهد کرد. او همچنین در این ارتباط اظهارات دیگری را نیز مطرح کرد.

وقایع رخ داده در استادیوم یادگار امام را چطور دیدید؟

از این اتفاقات در حاشیه فوتبال همیشه بوده و هست ولی این که طرفداران خونگرم تبریزی این کار را انجام بدهند واقعاً جای سوال دارد. مسئولین امنیت کشور و آنهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید بگویند که چه افرادی باعث شدند جو استادیوم به این شکل پر تنش باشد.

تحلیل خود شما چیست؟

مدتها بود که می خواستند پرسپولیس را پایین بکشند اما با همه مشکلات پرسپولیس خودش را در جایگاه دومی حفظ کرده بود اما ظاهراً حالا که دیدند به اشکال مختلف حریفش نمی شوند تصمیم گرفتند از این طریق ترمز پرسپولیس را بکشند. تعجب من از تبریزی هاست.

چطور؟

چون تا جایی که می‌دانم ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم تبریز طرفدار پرسپولیس و قرمز دوست هستند. آنها چرا باید با پرسپولیس چنین رفتاری را انجام بدهند!

فضای کلی استادیوم را چطور دیدید؟

به نظرم حالا که بعد از کرونا قرار شده مردم به استادیوم بیایند باید از این فرصت استفاده کرد ولی ظاهراً مسئولان می دانستند که می گفتند کسی به ورزشگاه نرود. آنها این اتفاقات را پیش‌بینی کرده بودند.

به نظر شما راه ندادن مردم به استادیوم راه حل جلوگیری از این قبیل رفتارهاست؟

وقتی مردم خودشان نمیخواهند از فوتبال لذت ببرند همان بهتر که بازی ها بدون تماشاگر برگزار شود. اتفاقات بازی تبریز لکه ننگی در فوتبال سال ۱۴۰۱ ایران شد. صد درصد afc این مسائل را می بیند و ممکن است در آینده محرومیت هایی برای ما در نظر بگیرد.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

در تصاویر منتشر شده دیدم که لابلای جمعیت عده‌ای پرچم کشورهای همسایه را در دست گرفته بودند! کشورهایی که یک زمان آرزویشان بود ایران به آنها توجه کند. این قبیل مسائل سیاسی است و نمی خواهم وارد این بحث‌ها بشوم ولی وقتی چون این تصاویر را به چشم می بینیم دلم برای فوتبال می سوزد. فوتبال جای بزن بزن و درگیری نیست.

ولی تبریزی ها معتقدند امید عالیشاه باعث شد جو استادیوم به هم بریزد؟

اصلا نمی توان چنین حرفی زد. ما جای عالیشاه نیستیم و نمی دانیم سنگی که به سمت او پرتاب شد به بدنش خورده یا چقدر باعث ناراحتی اش شده است. او نگران هم تیمی هایش هم بوده. فوتبالیست در حین انجام مسابقه ضربان قلبش بالاست. گردش خونش با یک آدم عادی فرق می کند. بنابراین اگر تصمیمی میگیرد ممکن است تصمیم درستی نباشد ولی من معتقدم او کار بدی نکرد. سنگهایی که در روی زمین بود را به سمت بیرون پرتاب کرد. چرا می گویند به سمت مردم پرتاب کرده؟ همانطور که گفتم می خواهند به پرسپولیس ضربه بزنند.

بابت این اتفاقات چه کسی بیشتر ضرر کرد؟

قطعاً طرفداران فوتبال، به ویژه تبریزی ها. اگر بخواهیم قانونی هم در این باره صحبت کنیم این رفتارها باعث می شود تراکتور حداقل از ۵ بازی خانگی با حضور تماشاگر محروم شود. فقط امیدوارم کمیته انضباطی رایی صادر نکند که در حق پرسپولیس ظلم شود.

چطور؟

اگر قرار باشد رایی بدهند که پرسپولیس ضرر کند واقعاً پرسپولیس مظلوم واقع می‌شود. آن وقت من خودم به شخصه جلوی فدراسیون می روم و تحصن می کنم تا حق پرسپولیس را بگیرم. نمی شود که هم کتک بخوریم هم امتیاز بازی را نگیریم!

اما مسئولان تبریزی گفتند که جو استادیوم که آرام شد پرسپولیسی‌ها به زمین برنگشتند؟

کجا جمع آرام شد؟ خدا به یحیی گل محمدی رحم کرد که هنوز زنده است. اصلاً نمی دانم چه کسی به سمت او سنگ پرتاب می کردند. پرسپولیسی بودند یا تراکتوری! ولی اگر یحیی بمیرد شما راحت می‌شوید؟ چرا فکر می کنید یحیی گل‌محمدی مقصر قهرمان نشدن پرسپولیس است؟ باعث تاسف است که فوتبال دست دلال‌ها و لیدرنماهایی افتاده که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. باید ببینیم اینها به کدام جناح وصل هستند.

خبرورزشی/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید