پاشنه آشیه فوتبال و مهدی تاج؛

فدراسیونی که پنج تیم ملی در جام جهانی دارد اما روابط عمومی ندارد!

  • ورزشی
  • یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲
    کد خبر :128038

فدراسیون فوتبال درحالی از حضور پنج تیمش در جام جهانی به عنوان نقطه مثبت خود یاد می کند که در ماه‌های اخیر مهمترین رکن اطلاع رسانی خود را از دست داده است!
به گزارش مهر، در دنیای ارتباطات که هر اتفاقی می تواند به یک نقطه مثبت بزرگ و یا یک بحران برای یک سازمان تبدیل شود، فدراسیون فوتبال مدتهاست تنها کانال ارتباطی‌اش با رسانه‌ها و مردم را قطع کرده و اطلاع‌رسانی اش مثل آبیاری قطره ای شده است.

ماهها پیش و زمانی که مهدی تاج تصمیم گرفت امیرحسین حسینی را از مدیریت روابط عمومی فدراسیون فوتبال کنار بگذارد، وعده داد که بزودی مدیر روابط عمومی جدید فدراسیون را منصوب خواهد کرد اما از آن زمان حدود ۱۰ ماه می گذرد و یکی از مهمترین بخش های فدراسیون بدون مسئول است.

درحالی که فدراسیون فوتبال یکی از پرخبرترین فدراسیون های ورزشی است و تیم‌های مختلفی هم در عرصه های بین المللی دارد، بخش اطلاع رسانی و روابط عمومی این فدراسیون به پاشنه آشیل مهدی تاج تبدیل شده و بدترین و ضعیف ترین روزهای خود را سپری می کند.

هر چند حضور امیرمهدی علوی به عنوان یکی از روزنامه نگاران و خبرنگاران باتجربه توانسته در بخش تیم های پایه و خصوصا تیم نوجوانان کمک حال فدراسیون باشد اما نداشتن مدیر روابط عمومی همچنان خلا بزرگ اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال است و یک نفر به تنهایی نمی تواند بار سنگین اطلاع رسانی فدراسیون را به دوش بکشد.

گواه این موضوع اینکه در اطلاع رسانی اخبار تیم نوجوانان باید به فدراسیون نمره مثبت داد اما در بخش تصویر باید نمره منفی داد چرا که تیم نوجوانان ایران به جمع هشت تیم برتر جهان راه یافته است اما فدراسیون هیچ عکس باکیفیت و خوبی از این موفقیت بزرگ ندارد!

به این موضوع باید نداشتن مدیر رسانه ای برای تیم ملی فوتبال ایران را هم اضافه کرد که مدتهاست جای خالی اش در کادر مدیریت تیم ملی احساس می شود اما ظاهرا مهدی تاج هنوز نتوانسته کی روش را مجاب کند تا یک مدیر رسانه ای ایرانی را کنارش قرار دهد.

فدراسیونی که پنج تیم ملی در جام جهانی رده های مختلف دارد و روابط عمومی ندارد قطعا باید در سیاست هایش تجدید نظر کند و به فکر اطلاع رسانی درست و دقیق از رویدادهای داخلی و خارجی پیرامون تیم های ملی اش باشد.

یکی از آفت های نداشتن مدیر روابط عمومی و عملکرد ضعیف اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال این است که خبرهایی که باید از کانال و سایت فدراسیون منتشر شود با روابط خصوصی و پشت پرده برخی افراد در اختیار رسانه های خاص قرار می گیرد و عملا باعث تضعیف بیشتر فدراسیون می شود.

مهدی تاج که بارها در مصاحبه هایش با افتخار از پنج ستاره بودن فدراسیون فوتبال یاد کرده است، باید این نقطه ضعف بزرگ را هم برطرف کند و هم برای روابط عمومی فدراسیون و هم برای مدیر رسانه ای تیم ملی نفراتی را انتخاب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید