«غلامی» در یک روز دو کارت زرد از مجلس گرفت

    کد خبر :813273
وزیر علوم کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر علوم قانع نشدند و به او کارت زرد دادند.

در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی روح‌الله عباسپور نماینده بوئین زهرا از وزیر علوم این سوال را پرسید که چرا مواد ۶۴، ۶۵ و ۶۶ برنامه ششم توسعه مربوط به وزارت علوم اجرایی نشده است؟ چرا به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمین، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واقع در غیر از مراکز استان‌ها تضعیف و ناکارآمد شده به طوری که موجب کاهش دانشجو و افت فعالیت‌های علمی و تحصیلی شده است؟.

بعد از توضیحات وزیر علوم، عباسپور گفت: با این افتضاحی که در شهرستان‌ها به وجود آمده است اگر اعلام کنم که از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌ام هیچ جوابی برای ملت ایران و مردم خود در حوزه انتخابیه‌ام ندارم، لذا قانع نشده‌ام.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم خطاب به وزیر علوم اظهار کرد: من به صورت کتبی و شفاهی به شما گفتم که باید برای ساماندهی مراکز آموزش عالی با مجلس شورای اسلامی هماهنگی صورت می‌گرفت که این اتفاق رخ نداد و نمایندگان اعتراض دارند.

در نهایت پاسخ‌های وزیر علوم به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد و نمایندگان با رای خود اعلام کردند که از پاسخ‌ها قانع نشدند.

در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال مصطفی میرسلیم نماینده تهران از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. این سوال در مورد عملکرد وزارت علوم در استفاده از سرمایه عظیم دانشجویان و ۸۰ هزار عضو هیئت علمی بود.

در ادامه جلسه غلامی وزیر علوم گزارشی از استفاده وزارتخانه های انرژی، دفاع و نفت از ظرفیت وزارت علوم ارائه داد اما میرسلیم این گزارش را کافی و جامع ندانست و خطاب به او، گفت: توان مدیریتی وزارت علوم تنها به اداره این وزارتخانه منحصر شده نه مدیریت علم و فناوری در کشور و استفاده از سرمایه انسانی. خود را فریب ندهید.

در ادامه اعلام شد، میرسلیم از پاسخ های وزیر علوم قانع نشده و پاسخ های غلامی به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شد و وکلای ملت با ۷۵ رأی موافق، ۱۲۷ رأی مخالف، ۱۴ رأی ممتنع از مجمع ۲۴۹ نماینده حاضر در مجلس، دومین کارت زرد را در جلسه روز سه شنبه به وزیر علوم دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید