عملیات نجاتِ معدنچیان مفقود شده در لهستان

  • حوادث
  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۴۳
    کد خبر :275762

امدادگران لهستانی از ساعات اولیه امروز (یکشنبه) در تلاش برای نجات معدنچیانی هستند که پس از زلزله در نزدیکی یک کیلومتری عمق زمین در جنوب لهستان گرفتار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سازمان معادن دولت لهستان (WUG) اعلام کرده که در پی زلزله ۳.۶ ریشتریِ صبح روز گذشته (شنبه) هفت معدنچی در عمق حدود ۹۰۰ متری زیر زمین محبوس شدند.

در زمان زلزله حدود ۲۵۰ نفر در محوطه معدن مشغول به کار بوده‌اند. همچنین یک تیم ۱۱ نفره از معدنچیان مشغول حفر تونلی جدید بوده‌اند که پس از وقوع زلزله چهار نفر موفق به فرار شده اما هفت نفر دیگر داخل تونل گرفتار شدند.

به گفته معاون اجرایی معادن لهستان (JSW)، دو معدنچی تا اواسط بعد از ظهر دیروز نجات یافتند و بدن یک معدنچی دیگر نیز از زیر آوار خارج شد. امدادگران در جستجوی باقی معدنچیان هستند.

دو معدنچی نجات یافته در بیمارستان تحت مداوا بوده و در وضعیت جسمی نسبتا مناسبی هستند.

عملیات نجات که با ۲۰۰ امدادگر در حال اجرا بود به علت سطوح بالای متان به غلظت ۵۸ درصد متوقف شده بود.

طبق اعلام سازمان‌ معادن دولت لهستان (WUG) این زمین لرزه نوعی از زمین لرزه در معادن زغال سنگ بوده که در نتیجه برداشت ته‌نشست‌ها به سنگ‌ها فشار وارد شده و باعث زلزله می‌شود.

به گزارش رویترز، دولت لهستان به خانواده‌های معدنچیان مفقود شده که در محوطه اطراف معدن تجمع‌ کرده‌اند خدمات مشاوره و روانشناسی ارائه داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید