۹ معدنکار گیرافتاده روس «احتمالا جان باخته‌اند»

    کد خبر :449933

کمیته جست‌وجویی که وظیفه نجات معدنچیان گیرافتاده در معدنی در شمال روسیه را بر عهده دارد، می‌گوید دلایل کافی وجود دارد که نشان می‌دهد ۹ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های روس می‌گویند ۹ نفر از معدنچیانی که از روز گذشته در معدنی در شمال روسیه گیر افتاده بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شرکت «اورالکالی»، مالک این معدن، می‌گوید در جریان عملیات نجات که از صبح امروز (یکشنبه) آغاز شده، ۸ نفر از افرادی که در بر اثر انفجار و آتش‌سوزی در معدن گیر افتاده بودند، نجات پیدا کرده‌اند، اما تصور می‌شود که افراد باقی‌مانده در معدن کشته شده‌اند.

به گزارش فارس، کمیته دولتی تحقیق، که مسئولیت رسیدگی به جرایم بزرگ در روسیه را بر عهده دارد، با بیان اینکه «نتوانسته‌ایم با افرادی که زیر زمین گیر افتاده‌اند، ارتباط برقرار کنیم»، افزود پرونده‌ای جنایی در حال تشکیل است، «زیرا زمینه کافی برای باور اینکه افرادی که در ناحیه دودگرفته حضور داشته‌اند، وجود دارد».

اورالکالی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پتاس جهان است و معدنی که این حادثه در آن اتفاق افتاده، در منطقه «سولیکامسک» در ۱۵۰۰ کیلومتری شمال مسکو واقع شده است.

صنعت معدن روسیه سال‌هاست با چنین حوادثی دست به گریبان است. در فوریه ۲۰۱۶ هم، ۳۶ معدنچی و افراد تیم نجات در معدن ذغال سنگی در ناحیه قطبی روسیه جان باختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید