علی با شنیدن خبر شهادت مالک چه گفت، سید علی با شنیدن خبر شهادت سردارش چه؟ / ایران دوباره وارد تاریخ شد

    کد خبر :669349

گروه سیاسی بازتاب: لحظاتی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، پرچم آمریکا در توئیتر ترامپ بالا رفت. تا اینجایش را ترامپ درست می‌گوید؛ امروز با شهادت حاج قاسم، ابرقدرت دورانِ ما نفسی راحت کشید. حاج قاسم بدجوری در گلویش گیرکرده بود، بدجوری راه نفسش را گرفته بود.

 

آری، گریه کنندگان باید بر شهادت حاج قاسم بگریند؛ اگر کوه بود کوهی عظیم بود و اگر سنگ بود سنگی سخت… اما ترامپ خوب می‌داند این جنگ، جنگی نیست که تازه آغازشده باشد و این هم پایان آن نخواهد بود.

 

 

سردار سلیمانی برای ما ایرانی‌ها و برای بسیاری از مردم ستم‌دیده‌ی جهان، تنها یک سردار، سپهبد و یا ژنرال نظامی نبود؛ او نمونه‌ای آرمانی از یک انسانِ بااخلاق، فداکار، مقاوم و متعهّد بود که هویّت سلطه را به چالش می‌کشید. او برای ما «حاج قاسم» بود و به گفته‌ی خودش «شهید پیش از شهادت». تجربه‌ی تاریخ انسان نشان داده است که شهادت، آرمان‌ها را زنده‌تر می‌کند.

 

قطعاً تاریخ معاصر ما، تاریخی که هنوز نوشته‌نشده، تاریخی که هم‌اکنون در آن زندگی می‌کنیم، به قبل و بعد عروج سردار تقسیم خواهد شد. آری امروز روز انفطار است، روز‌ جدایی، روز انقطاع؛ و این قصه قطعاً ادامه خواهد داشت و ما این قصه را رقم خواهیم زد و خواهیم نوشت. دوره انفعال ما در حال سپری شدن است. ما داریم دوباره وارد تاریخ می‌شویم …

 

علی (ع) با شنیدن خبر شهادت مالک چه گفت؟

چون خبر شهادت مالک اشتر به امیرالمؤمنین علیه السّلام رسید بسیار اندوهگین و افسرده‌خاطر شد گریست و بر منبر تشریف برده فرمود: «ما از خدا هستیم و به‌سوی او بازمی‌گردیم و ستایش خداوندى را سزا است که پروردگار جهانیان است، بار خدایا من مصیبت اشتر را نزد تو بشمار می‌آورم، زیرا مرگ او از سوگ‌های روزگار است، خدا مالک را رحمت فرماید که به عهد خود وفا نمود و مدّتش را به پایان رسانید و پروردگارش را ملاقات کرد، بااینکه ما تعهّد نموده‌ایم که پس از مصیبت رسول خدا- صلّى اللّه علیه و آله بر هر مصیبتى شکیبا باشیم، زیرا آن بزرگ‌ترین مصیبت‌ها بود. خدا مالک را جزاى خیر دهد و چگونه مالک که اگر کوه بود کوهى عظیم و بزرگ بود و اگر سنگ بود سنگى سخت بود، آگاه باشید به خدا سوگند مرگ تو اى مالک، جهانى را ویران و جهانى را شاد می‌سازد یعنى اهل شام را خوشنود و عراق را خراب می‌گرداند، بر مردى مانند مالک باید گریه کنندگان بگریند، آیا یاورى مانند مالک دیده می‌شود، آیا مانند مالک کسى هست، آیا زنان از نزد طفلى برمی‌خیزند که مانند مالک شود».

 

و سید علی با شنیدن خبر شهادت قاسم سلیمانی گفت

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

ملت عزیز ایران!

 

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله ‌ارواحناه‌‌ فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دل‌بستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان – بدانند خط جهاد مقاومت باانگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

 

ملت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و این‌جانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

 

انتهای پیام/#

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. جزايري گفت:

    علي ابن ابيطالب (ع) در کل دايره خلقت خداوندي ، فقط يکي است و هرگز در هيچ دوره اي از تاريخ خلقت ، تکرار نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید