علی‌ اکبر صالحی: خنثی‌سازی تحریم‌ها در حال رخ دادن است

  • سیاسی
  • جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱:۲۳
    کد خبر :892613

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: به نظر می‌رسد که مذاکرات هسته‌ای در وین به نتیجه برسد و من در این زمینه بسیار امیدوار هستم.

علی اکبر صالحی در مراسم غرس نهال در محوطه فرهنگستان علوم در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما؛ بیان کرد: دوستان ما در وین به خوبی کار می‌کنند هر چند کار سختی است، اما دوستان با پیگیری بسیار و با نشاط کار مذاکرات را پیش می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: ایران از نظر علمی و فناوری در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، از ۶۰ درصد و ۲۰ درصد و فلز اورانیوم گرفته تا نیروگاه‌ها و رادیودارو‌ها در بیمارستان‌ها و فناوری کوآنتوم، شرایط بسیار خوبی داریم که بر همین اساس دوستان با پشتوانه‌ای که دارند محکم در حال مذاکره هستند.

عضو سابق هیأت مذاکره کننده کشورمان ادامه داد: به نظر می‌رسد با اطلاعاتی که می‌رسد به نتایج مورد نظر در مذاکرات بر اساس منافع ملی برسیم و اگر بهانه جویی‌ها و نگرانی‌های ساختگی از سوی غربی‌ها در کار نباشد نتایج مورد نظر در دسترس است.

وی یادآور شد: آن‌ها خودشان وقتی می‌گویند مطالعات ادعایی یعنی این یک ادعاست و ما پیش از این بار‌ها از آن‌ها شنیدیم که منظورشان قبل از سال ۲۰۰۳ است که پاسخ‌ها داده شده است، اما بدانند جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود را گرفته است و اتفاقا اکنون شرایط کشور مطلوب‌تر از گذشته شده است که نشانه‌های آن را می‌توان در گشایش‌های اقتصادی، افزایش صدور نفت و رشد تبادلات تجاری با همسایه‌های دور و نزدیک مشاهده کرد. همه این‌ها نشان می‌دهد خنثی سازی تحریم‌ها در حال رخ دادن است.

صالحی همچنین با اشاره به ارتباطش با سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه بعد از واگذاری مسئولیتش گفت: ما با دوستان و همکاران به ویژه در وزارت خارجه در تماس بودیم و مشورت‌های لازم را هم در وزارت خارجه وهم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داده ایم و بر اساس منافع ملی هر کمکی که باشد انجام می‌دهیم.

وی در پایان با اشاره به تاکید فعلی تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: خوشبختانه گروه‌های فنی که با تیم مذاکره کننده همراه هستند به خوبی به آن‌ها مشورت می‌دهند و تعدادی از اعضای فنی قبلی نیز در این مذاکرات حضور دارند و از کارشناسان بانک مرکزی نیز به مذاکرات کمک و مشورت می‌دهند و شاهد تلاش همه برای حفظ منافع ملی هستیم چرا که این موضوع یک مسئله فردی نیست بلکه جمعی است، چون همه در یک کشتی هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید