علی‌قارداشی: برخی اردوهای تیم ملی به دلایل مالی برگزار نشد

  • ورزشی
  • جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲
    کد خبر :539835

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: کسب سهمیه المپیک با شیوه جدید سخت‌تر از گذشته است و قرار شده تصمیم نهایی تا چند ماه دیگر گرفته شود.

مهرداد علی‌قارداشی درباره شرایط فدراسیون تنیس روی میز اظهار داشت: ما هم تابع شرایط کشور هستیم و اگر شرایط کلی بهتر شود، وضعیت برای همه نهادها و سازمان‌ها بهبود پیدا خواهد کرد. چندی قبل عنوان شد که بودجه فدراسیون‌ها نسبت به سال قبل کمتر می‌شود، پس باید مدیریت بهتر ار منابع مالی و انسانی داشته باشیم. ما سعی کرده‌ایم همه رده‌های سنی را لحاظ کنیم و فرصت‌های خوبی را برای همه فراهم بیاوریم که خوشبختانه سال گذشته جزو فدراسیون‌های برتر هم بودیم و امیدواریم این شرایط ادامه داشته باشد.

وی درباره عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: در بعضی از بخش‌ها نتایج به دست آمده بالاتر از انتظار و در برخی دیگر نیز در حد انتظارمان بود. باید این نکته را بگویم که گاهی اوقات ممکن است یک بازیکن به بازیکنی که رنکینگ پایین‌تری از خود دارد، ببازد، درست همانطور که ممکن است برابر نفری بهتر از خود برنده شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره انتشار رنکینگ فدراسیون جهانی پس از مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان عنوان کرد: ما در مجموع همه رده‌ها و بخش‌ها 120 پله صعود داشتیم که این قابل توجه است. باید به این نکته توجه کرد که از مجموع 226 عضو فدراسیون جهانی، 109 کشور در مجارستان نماینده داشتند که این کشورها به دنبال ارتقا رنکینگ و کسب رتبه بودند.

علی‌قارداشی درباره عدم تشکیل اردوهای مستمر تیم ملی که انتقاداتی را نیز به دنبال داشت، گفت: همانطور که می دانید در حال حاضر بازیکنانی از ایران در لیگ‌های اتریش، فرانسه، آلمان و ترکیه حضور دارند که بخشی از این اتفاق به دلایل پیشرفت فنی و بخشی دیگر نیز مربوط به درآمدزایی بازیکنان می‌شود. همین مسئله کمی کار را برای تشکیل اردوهای مستمر تیم ملی کم می‌کند، ضمن اینکه برخی اردوها نیز به دلایل مالی برگزار نشد. ضمن اینکه نباید این شرایط را با گذشته مقایسه کرد. در گذشته بازیکن لژیونر نداشتیم و شرایط مالی هم به شکلی بود که امکان برگزاری اردوهای مستمر با حضور بازیکنان تمرینی خارجی فراهم بود. این وضعیت برای دیگر رشته‌ها نیز وجود دارد و فقط مختص به تنیس روی میز نیست. همچنین باید اشاره کنم همین لژیونر شدن بازیکنان نیز نوعی آماده‌سازی برای تیم ملی است.

وی درباره شانس پینگ‌پنگ‌بازان ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020 خاطرنشان کرد: نحوه کسب سهمیه نسبت به گذشته متفاوت شده است که این مسئله کار بازیکنان کشورمان را سخت می‌کند اما کسب سهمیه غیر ممکن نیست. در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان اعتراضاتی به این شیوه جدید صورت گرفت و قرار شده در شهریور ماه که مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود، تصمیم نهایی در این باره گرفته شود. در حال حاضر مهشید اشتری و ندا شهسواری نفرات اول و دوم در آسیای میانه هستند که در صورت اجرایی شدن شیوه جدید، شانس بانوان برای المپیکی شدن کمتر می‌شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به انتخابات میزبان‌های مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های 2021 و 2022 اظهار داشت: تقریباً مشخص بود که آمریکا میزبانی 2021 می‌شود، اما واقعیت این است که من به میزبانی این کشور رای ندادم، چون مشکلاتی در اعزام به این کشور وجود دارد.

به گزارش تسنیم ،علی‌قارداشی درباره سه سفر پیاپی به کشورهای مجارستان، آذربایجان و قطر گفت: در مجارستان که مجمع عمومی فدراسیون جهانی برگزار شد و من توانستم در مراسم توزیع کاپ قهرمانی جهان نیز حضور داشته باشم که افتخار بزرگی برای ایران محسوب می‌شود. همچنین ملاقات‌هایی با نمایندگان چندین برند انجام شد تا اگر فرصتی به وجود آمد، بتوانیم همکاری داشته باشیم. موضوع دیگر درخواست همکاری چند مربی از کرواسی و بلاروس بود. این مربیان خودشان برای حضور در ایران پیشنهاد دادند که البته ما قبول نکردیم، چرا که به توانایی مربیان خودمان ایمان داریم. ضمن اینکه در این شرایط اقتصادی، حضور مربیان حاضر به لحاظ مالی به صرفه نیست. باید به این نکته اشاره کنم که مربیان تیم ملی افتخاری کار می‌کنند و به آنها پول نمی‌دهیم، اما در جریان اتفاقات مختلف به آنها پاداش‌های مختلفی تاکنون اهدا شده است.

وی افزود: سفر به آذربایجان نیز در راستای تداوم همکاری‌ها و ارتباط‌های دو کشور بود. در قطر نیز با رئیس فدراسیون این کشور درباره مسائل مختلف از جمله شرایط کسب سهمیه المپیک در آسیا صحبت کردم. همچنین ملاقات خوبی با مالک یک برنده معتبر داشتم که می‌تواند منجر به همکاری‌های خوبی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید