علت تغییر رنگ آب در سواحل شمالی قشم چیست؟

    کد خبر :883370
علت تغییر رنگ آب در سواحل شمالی قشم چیست؟

مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم گفت: به علت ورود میعانات گازی به دریا، رنگ آب در سواحل شمالی قشم به سبز تغییر یافت.

سید هاشم داخته ظهر امروز (هفتم بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: برخی از این فرآورده‌ها روی آب معلق می‌مانند و موجب وارد شدن آسیب به آبزیان سطح زی از جمله کفال ماهی‌ها، دلفین‌های گوژپشت و انواع دیگر می‌شوند.

وی با بیان اینکه آبزیانی مانند لاکپشت‌ها و مارهای دریایی نیز که برای تنفس به سطح آب می‌آیند از این حادثه آسیب می‌بینند، اظهار کرد: در بلند مدت نیز با ته نشین شدن برخی دیگر از این میعانات گازی در ساحل حیوانات کم تحرک مانند خرچنگ‌ها و صدف‌ها با مشکل روبرو می‌شوند.

مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه این مساله برای جبران خسارت در دستگاه قضا در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

به گزارش ایسنا، در پی بارندگی شدید هفته گذشته در استان هرمزگان و خارج شدن حجم زیاد آب‌های سطحی از مسیل و ورود سیلاب به خط لوله انتقال خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، موجب آسیب دیدگی این خط لوله و ورود میعانات گازی به آب شد، این آلودگی که از سواحل شهر درگهان تا لافت و جنگل‌های حرا مشاهده شده، از رودخانه وارد دریا شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید