علائم سویه های جدید کرونا چیست؟

    کد خبر :897582
آمریکا رکورد تلفات جهانی کرونا را شکست

پزشکان اعلام کردند شواهد و قرائن نشان می دهد که سویه‌های فرعی جدید بیشتر به روده حمله می‌کنند و بیماران را با علائم گوارشی مواجه می کنند.

دکتر ریسا هوسینو، متخصص اطفال در این باره بیان کرد: در صورتی که با علائم گوارشی مثل تهوع، استفراغ، اسهال، سوزش سر دل یا درد شکم مواجه شدید باید حتما تست کرونا دهید، امروز این علایم به شدت افزایش یافته که در برخی موارد بدون هیچ گونه علائم در دستگاه تنفسی فوقانی است.

به ادعای پزشکان هندی با وجود این که باید به دقت مراقب هر نوع تغییر در علائم بالینی بیماری کرونا بود اما تا امروز تغییراتی گزارش نشده است و این علائم گوارشی جدید نیست و در سویه های دلتا و امیکرون نیز بوده است.

دکتر سریکانتا جی تی، متخصص ریه اطفال بیان کرد: «ما این علائم را در دوران مختلف کووید مشاهده کردیم و تعداد بیشتر موارد در طول امیکرون به ما آگاهی داد که کرونا واقعا موجب مشکلات تنفسی نخواهد شد و می‌تواند منجر به بروز علائم غیر تنفسی نیز در بیماران شود.

دراین شرایط کمیته مشاوره فنی در جلسه اخیر خود به پزشکان هشدار داد که مراقب هرگونه تغییر در علائم بالینی باشند.

تا این لجظه ۲۵ علامت افراد مبتلا به دلتا و امیکرون تب بالا، لرز، سرفه، تنگی نفس یا مشکل در تنفس، خستگی، درد عضلانی یا بدن درد، سردرد، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، گلودرد یا صدای خشن، احتقان یا آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ، اسهال، سرفه مداوم، کمردرد، از دست دادن اشتها، دلیریوم، سوزش سر دل، نفخ، فلج خواب، بثورات پوستی، تعریق شبانه، زبان کووید، انگشتان پا یا انگشتان کووید، درد قفسه سینه و درد شکم اعلام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید