عرضه 3 محصول سایپا در کنیا

    کد خبر :1008076
محصول سایپا کنیا

این 3 محصول سایپا 3 محصول خود را در کشور کنیا تولید و عرضه می کند.

محمد علی تیموری به دنبال سفر رئیس جمهوری به کنیا ، در حاشیه مراسمی با اشاره به اینکه در این دولت رویکرد صادارت محور وجود داد گفت: سایپا نیز در همین راستا در بازارهای هدف مد نظر دولت فعال شده است.

وی از عرضه نیسان با فرمان راست به عنوان نمونه در کنیا خبر داد و گفت: به زودی ون را نیز عرضه خواهیم کرد و ساینای سی ان جی و ال پی جی نیز عرضه خواهند شد.

تیموری از این سه محصول به عنوان محصولات تجاری سایپا نام برد و گفت: این محصولات حمل و نقل عمومی حساب می‌شوند.

نیسان زامیاد با نام Kifaru در کنیا تولید می‌شود

در حاشیه سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوربه کنیا بنا شد ایران و کنیا، در خصوص مونتاژ خودرو دراین کشور همکاری داشته باشند. بر این اساس و طبق توافقات صورت گرفته قرار شد، شرکت زامیاد محصولات خود را در بازار کنیا به اسم Kifaru تولید و عرضه کند.

ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا در نشست خبری که با حضور رئیس جمهور کشورمان در کاخ ایالتی نایروبی برگزار شد این خبر را ‌اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران قصد دارد کارخانه مونتاژ خودرو را در مومباسا کنیا راه‌اندازی کند.

او با بیان اینکه کارخانه ای که قرار است ایجاد شود، ‌تولید کننده خودروی بومی ایران با نام Kifaru است،‌ اذعان داشت: خودروهای ایرانی که اسامی سواحیلی (واژه سواحیلی به معنی ساکنان سواحل به‌کار می‌ رود و اطلاق این نام از آن جهت است که عمده سواحیلی‌ها ساکن کناره‌های غربی اقیانوس هند در قاره آفریقا هستند) بر آنها گذاشته شده در کنیا تولید خواهد شد.

رئیس جمهور کنیا با تاکید بر اینکه همکاری با ایران،‌ تاییدی بر پیوند روابط است،‌ گفت: حضور ایران در صنعت خودروی کنیا، ‌خبر خوبی برای مهندسان،‌ کارگران و فروشندگان خودروی این کشور است.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید