عربستان سعودی، یک میلیارد دلار در لوسید موتورز سرمایه گذاری کرد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
    کد خبر :373025

لوسید موتورز که برای رقابت با تسلا در تولید خودروهای برقی آماده می‌شود، یک میلیارد دلار سرمایه از صندوق عربستان سعودی، جذب کرده است.

طی سال‌های گذشته اخبار زیادی از خودروساز برقی لوسید موتورز (Lucid Motors) شنیده می‌شد؛ اما با انتشار خبر سرمایه‌گذاری صندوق مستقل دارایی‌های عربستان سعودی در این شرکت، گام مهمی برای لوسید برداشته شده است. لوسید موتورز اکنون پشتوانه جدی و محکمی برای فعالیت‌های آینده دارد؛ زیرا صندوق دارایی‌های مستقل عربستان سعودی طی قراردادی، یک میلیارد دلاری برای گسترش فعالیت‌های این شرکت اختصاص داده است.

اگرچه سرمایه‌گذاری این صندوق در لوسید موتورز هنوز هم نیاز به تصویب مقامات مربوطه دارد، اما راه لوسید موتورز برای راه‌اندازی اولین خودروی الکتریکی خود تا سال ۲۰۲۰ هموار خواهد شد. طبق گفته خودروساز برقی، این پول برای تکمیل و توسعه سدان برقی لوسید ایر (Lucid Air) و همچنین ساخت کارخانه تولیدی در کاسا گراند ایالت آریزونا هزینه می‌شود. پس از آن بودجه باقی مانده برای کمک به عرضه این مدل خودروی الکتریکی در بازار آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخنگوی صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در بیانیه‌ای گفت:صنعت ساخت خودروی برقی در حال حاضر رشد سریعی را تجربه می‌کند؛ این سرمایه‌گذاری ارزش افزوده‌ای برای صندوق خواهد بود که هدف آن، دستیابی به بازدهی بلندمدت و در حال رشد است. سرمایه‌گذاری روی لوسید موتورز باید درآمدهای صندوق را افزایش دهد، در حالی که تنوع بخشیدن به حیطه فعالیت صندوق نیز افزایش می یابد.

این سرمایه‌گذاری برای شرکت لوسید موتورز بسیار مهم است؛ زیرا برنامه‌های آن‌ها برای ساخت و عرضه خودروی الکتریکی در مسیر تعیین شده پیش می‌رود. لوسید موتورز در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که قصد دارد تا کارخانه خود را در ایالت آریزونا راه‌اندازی کند؛ پس از مدتی این شرکت اعلام کرد که راه‌اندازی آن در فاز اول، اوایل سال ۲۰۱۷ اتفاق خواهد افتاد و اولین مدل‌ها در سال ۲۰۱۸ از خط مونتاژ خارج خواهند شد.

در ماه مارس سال ۲۰۱۷، این شرکت اعلام کرد که قیمت مدل پایه خودروی برقی لوسید ایر ۵۲,۵۰۰ (پس از اضافه کردن مالیات فدرال) خواهد بود و با یک بار شارژ، شعاع حرکتی آن به ۳۸۶ کیلومتر می‌رسد. این خودروی الکتریکی همچنین دارای سیستم محرک عقب و موتور الکتریکی است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

لوسید ایر با چراغ‌های جلو LED، سقف آلومینیومی و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی تجهیز شده است. سایر موارد برجسته خودروی برقی ایر شامل صندلی‌های جلو برقی ۱۲ جهته، سیستم صوتی مجهز به ۱۰ بلندگو و ۳ صفحه نمایش لمسی می‌شود.

مدیر بازاریابی لوسید موتورز گفت:لوسید ایر راحتی فوق‌العاده، رابط کاربری و عملکرد بهتری نسبت به خودروهای بی‌ام‌و و مرسدس بنز در همین محدوده قیمتی دارد.

لوسید موتورز همچنین اعلام کرد که مجموعه‌ای از آپشن‌های مختلف از جمله پکیج‌های بزرگ باتری موجود خواهند بود که خودروی الکتریکی لوسید ایر را قادر می‌سازد تا شعاع حرکتی خود را به ۵۰۶ و ۶۴۳ کیلومتر برساند. لوسید موتورز همچنین با صحبت از نسل جدید سیستم محرکه برقی، قول داد که نسخه‌های بعدی لوسید ایر مجهز به ۴چرخ محرک و موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید