عراقچی: تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است

    کد خبر :802628

معاون سیاسی وزارت امور خارجه از ارائه متون مد نظر هیات ایرانی به طرف‌های مذاکره کننده کمیسیون مشترک خبر داد و گفت: تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و مسیری که باید طی شود، مسیری است که الان مقداری شناخته شده‌تر هست.

سید عباس عراقچی عصر امروز شنبه و بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: امروز ما بعد از تقریباً سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشته است، یک بار دیگر برای بررسی روند پیشرفت بحث‌هایی که تا الان صورت گرفته کمیسیون را تشکیل دادیم. هم در حوزه رفع تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای ما گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم و بحث‌های خوبی هم در داخل کمیسیون مشترک صورت گرفت.

وی اضافه کرد:‌ به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و مسیری که باید طی شود مسیری است که الان مقداری شناخته شده‌تر است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه یادآورشد: البته این مسیر مسیر آسانی نخواهد بود و اختلاف نظرها طوری نیست که پایان یافته باشد. اختلاف نظرهای بعضاً جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

عراقچی تصریح کرد: همانطور که بارها گفتیم اصلاً علاقه‌مند به مذاکرات فرسایشی و طولانی مدت نیستیم و در حدی که نیاز است باید بحث‌ها گفته شود، مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم مذاکرات به مرحله ای رسیده که طرف‌ها می‌توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند و نگارش متن حداقل در حوزه هایی که اشتراک نظر وجود دارد شروع شود.

مذاکره کننده ارشد کشورمان با بیان اینکه هیات ایرانی متن مورد نظر خود را هم در حوزه هسته‌ای، هم در حوزه رفع تحریم‌ها آماده کرده و به همه طرف‌های دیگر ارائه کرده است، گفت: به اعتقاد ما متونی که ما معرفی کردیم می‌تواند مبنای مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی باشد.

عراقچی یادآورشد: نه اینکه لزوماً توافق نهایی عینا متون ما خواهد بود اما این متون مبنای مذاکرات خواهد شد و در چهارچوب این متون فکر می‌کنیم که رسیدن به یک توافق به خواسته‌های ایران و خواسته طرف مقابل برای بازگشت ایران به تعهدات را تامین کند.

وی افزود: مسیر روشن است به نظر ما زمان شروع نگارش متن حداقل مقداری که اشتراک نظر وجود دارد، فرارسیده است.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید