عراقچی با وزیر خارجه پاکستان دیدار و گفت وگو کرد

    کد خبر :433770

‘سید عباس عراقچی’ معاون سیاسی وزیر امور خارجه در اسلام آباد با «شاه محمود قریشی» وزیر و «تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

«سیدعباس عراقچی» روز دوشنبه در سفر یکروزه به پاکستان، با مقامات عالیرتبه وزارت امور خارجه این کشور در خصوص مسائل مربوط به روابط دوجانبه و همکاری های بین المللی تبادل نظر کرد.
وی همچنین در این سفر با «مشاهد حسین سید» رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
عراقچی پس از این دیدارها در گفت و گو با ایرنا در خصوص محورهای این دیدارها گفت:گفت وگوهای سیاسی میان دو کشور در سطح معاونین وزرای خارجه همواره برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد ملاقات بسیار خوبی با وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد که طی آن مروری بر روابط دو کشور صورت گرفت.
عراقچی گفت:در جریان گفت وگوها با مقامات پاکستانی به دنبال رفع موانع موجود و گسترش همکاری ها هستیم.
وی اضافه کرد:در پی تحریم های یکجانبه آمریکا، فرصت ها و موانع جدیدی در روابط دو کشور بوجود آمده است .
معاون وزیر خارجه اضافه کرد:ایران و پاکستان برای قرن ها در کنار یکدیگر به خوبی زندگی کرده اند و دو ملت همسایه، سابقه تاریخی و فرهنگی بسیار نزدیکی دارند و برای صدها سال دیگر نیز در کنار یکدیگر خواهند بود.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد:ایران و پاکستان باید روابط بسیار خوب و منفعت آمیزی رقم بزنند.
به گزارش ایرنا در دیدار معاون وزیر خارجه ایران با با وزیر خارجه پاکستان، «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان و خانم «رفعت مسعود» سفیر پاکستان در کشورمان و جمعی از مسئولان وزارت خارجه دو کشور حضور داشتند.
پیش از این نیز، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین سفر رسمی خود به پاکستان در دولت «عمران خان» نخست وزیر، به این کشور سفر کرده و با مقامات عالیرتبه نظامی و سیاسی این کشور گفت و گو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید