عده زیادی که قلبِ بیماری داشتند، از «آتش به اختیار» سوءاستفاده‌ها کردند / «آتش به اختیار» نه تضعیف دولت است، نه تضعیف دستگاه‌هاست

    کد خبر :37766

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: آتش به اختیار معنایش هرج و مرج نیست بلکه شناخت موضوع و تشخیص وظیفه است.

آيت‌الله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) سومین حرم اهل‌بیت(ع) برگزار شد، گفت: نکته‌ای که خیلی در این ایام مورد توجه قرار گرفت یک سخنی بود که رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان مطرح فرمودند و آن جمله آتش به اختیار بود.

وی در ادامه افزود: عده زیادی که قلبِ بیماری داشتند سوءاستفاده‌ها کردند، عده‌ای که از بیگانگان الگو می‌گرفتند بر مسائل مختلف و مشکلات زیادی در این جمله ایجاد کردند که مطلب گم بشود و حقیقت امر از بین برود چون از نتیجه آن وحشت داشتند.

آيت‌الله ایمانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند آن هنگامی‌ که دستگاه‌های ذی‌ربط فرهنگی، سیاسی و دستگاه‌های مؤثر در جامعه اختلال پیدا کردند و نتوانستند کار خودشان را انجام بدهند اینجا نباید دست روی دست گذاشت.

وی ادامه داد: نباید جوانان فهمیده، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های فرهیخته گوشه‌ای بنشینند و بگویند آن‌هایی که وظیفه دارند انجام نمی‌دهند ما هم وظیفه‌ای نداریم، این غلط است.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: در اینجا باید همه آن‌هایی که فکر و اندیشه دارند، شناخت موضوع دارند، دوست و دشمن را می‌شناسند، خوب و بد را درک می‌کنند وظیفه خودشان را انجام بدهند، یک مسأله عقلانی است.

وی ادامه داد: همان‌گونه که فرماندهی قرارگاه در میدان نبرد اگر ببیند دیگر رابطه با مرکز قرارگاه برقرار نیست به افسران خودش که مورد اعتمادش هستند می‌گوید مواظب جبهه دشمن باشید، هرگاه تشخیص دادید دشمن تحرکی دارد او را بکوبید و آتش به سر او بریزید ، این یک چیز عقلی است.

آيت‌الله ایمانی تأکید کرد: در جامعه ما هم باید این باشد، در کار فرهنگ هم باید همین باشد، در کار اقتصادمان باید همین باشد، در کارهای دیگرمان باید همین باشد، باید رفت این جوان‌ها را دریافت، کشور پر از استعدادهای قوی و محکم است و فرهنگ انقلاب هم فرهنگ فراگیر است.

وی ادامه داد: فرهنگ مال همه است و همه باید حضور داشته باشند، همه باید در میدان برخورد با مسائل عکس‌العمل خودشان را داشته باشند، اینجاست که ما می‌بینیم دشمنانی و یا دوستان نادانی سوءاستفاده می‌کنند این معنایش هرج و مرج نیست شناخت موضوع است، تشخیص وظیفه است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: وقتی کسی وظیفه را تشخیص داد و موضوع را شناخت حکم را اجرا بکند، وقتی دشمن را شناخت روی دشمن آتش بریزد نه اینکه آتشش را روی دوست بریزد، نه اینکه امکانات خودش را هرز بدهد، تیراندازی بی حساب بکند نه با حساب و کتاب و برنامه، نه تضعیف نهادهای حکومتی است، نه تضعیف دولت است و نه تضعیف دستگاه‌هاست، کار کردن است آنجایی که دیگران از کار کردن طفره می‌روند.

وی بیان کرد: جمعه آخر ماه رمضان روز قدس است، روز قدس یادگار امام راحل است و امسال در حالی این مراسم را برگزار می‌کنیم که منطقه و جهان تلاش دارد مسأله قدس فراموش شود و فلسطین از یاد برود.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: گروه‌های تکفیری برای همین موضوع به وجود آمدند که اسرائیل نفس راحتی بکشد و امنیت بیشتری پیدا بکند، دنیای اسلام به جان هم بیفتد و اسرائیل آرام گوشه‌ای بنشیند.

وی در پایان گفت: تلاش فراوانی وجود دارد و هم‌دست‌هایی هستند در داخل کشور که مسأله فلسطین به فراموشی سپرده شود، امیدوارم مؤمنین با درک این خصوصیات حضور چشمگیری با وجود گرمای هوا ، روزه‌دار بودن و خستگی در مراسم روز قدس داشته باشند و با هر قدمی آمریکا را ناامید و اذناب امریکا را در منطقه منزوی بسازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید