ظریف: هیچ یک از بحران‌های منطقه راه حل نظامی ندارد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۰۸
    کد خبر :115689

وزیر خارجه کشورمان صبح امروز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف روابط دو جانبه و تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ظریف در این دیدار بر سیاست اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران برای داشتن بهترین روابط با همه همسایگان خود تاکید و ابراز امیدواری کرد که روابط دو جانبه ایران و قطر در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد و دستگاه‌های رسمی دو کشور امکانات و تسهیلات برای مراودات بیشتر مردم و بخش خصوصی را برای استفاده از فرصتهای تجاری و اقتصادی یکدیگر فراهم نمایند.
وی همچنین با مرور شرایط حساس منطقه و آثار زیان‌بار برخوردها و منازعات خشونت بار تاکید کرد که هیچ یک از بحران‌های منطقه راه حل نظامی ندارد و همه طرفها باید به گفت‌وگو و راه حل‌های مسالمت‌آمیز پایبند باشند.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار بهترین روابط با همه همسایگان خود است و اعتقاد دارد همه طرفها باید به ابتکارات منطقه ای در جهت ثبات و امنیت دسته جمعی الویت دهند.
شیخ تمیم نیز ضمن ابراز خشنودی از روند رو به توسعه روابط دو جانبه بین قطر و ایران تاکید کرد: دولت و ملت قطر همواره خواستار بهترین روابط با همسایگان شمالی خود بوده اند.
وی ضمن استقبال از دیدگاه کشورمان در خصوص مسایل منطقه ای و ضرورت یافتن راه حلهای مسالمت جویانه برای بحرانهای جاری گفت: مشورت و رایزنی مستمر با کشورهای منطقه از جمله ایران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی در این دیدار ضمن خشنودی از روند رو به توسعه روابط دو جانبه و داشتن روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت گسترش روابط بین کشورهای ساحلی خلیج فارس و ایران تاکید کرد.
ظریف که در سفری دو روزه به عمان و قطر رفته، شب گذشته وارد دوحه پایتخت قطر شد و قرار است امروز دیدارهای دیگری نیز با مقامات این کشور داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید