وزیر خارجه: با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب در مذاکرات وین هستیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ۸:۴۱
    کد خبر :885894
با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب در مذاکرات وین هستیم

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برگزاری مذاکرات وین گفت: ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم، اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روند مذاکرات جاری وین گفت‌وگو و رایزنی کرد.

بورل در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به اینکه هم اکنون مذاکرات در برهه زمانی مهمی قرار دارد، اظهار کرد: انتظار این است همه طرفها با یک دستور کار مشخص و در راستای رسیدن به توافق به وین بیایند و آماده اتخاذ تصمیم های سیاسی باشند.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این‌ گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاشهای جوزف بورل، انریکه مورا و اتحادیه اروپا در جهت هماهنگ کردن مذاکرات اظهار کرد: از زمان گفت‌وگوی پیشین برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم، اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

وزیر امورخارجه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت‌: متاسفانه برجام در سال های اخیر منافع اقتصادی برای ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به یک توافق خوب می رسیم که تامین کننده منافع اقتصادی ما به صورت پایدار و قابل اتکاء باشد.

امیرعبداللهیان در پایان بار دیگر خاطرنشان کرد: ایران برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم است و در این راستا با اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام در ارتباط مستمر و نزدیک خواهد بود.

ایسنا

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید