ظریف: قبل از هر توییت با افراد زیادی مشورت می‌کنم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۴۱
    کد خبر :115777

ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار مجله پولیتیکو، توییتر را یک شبکه اجتماعی مهم خواند که همزمان با قدرتی که در اختیار افراد می‌گذارد مسئولیتی هم بر دوش آنها خواهد گذاشت.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بخشی از گفت‌و گو با مجله پولیتیکو از نحوه توییت کردن خود گفت.

سوزان گلاسر خبرنگار مجله پولیتیکو از ظریف پرسید کخچه کسی بهتر توییت می‌کند؟ رهبر ایران یا رییس جمهور ترامپ؟

ظریف در پاسخ گفت: رییس‌جمهور آمریکا خودش توییت‌های خودش را تدوین می‌کند. من می‌توانم او را با خودم مقایسه کنم.

مجری برنامه در واکنش پاسخ داد: «بسیار خب؛ شما توییت‌کننده خوبی هستید. با این حال زیاد توییت نمی‌کنید.»

ظریف در پاسخ گفت: « دلیل آن این است که توییت کردن درصورتی که بخواهید خودتان این کار را انجام دهید زمان زیادی می‌برد. همه ۱۴۰ کاراکتر آن این وضعیت را دارد. اگر من هم ۲۸۰ کاراکتری بشوم خیلی خوشحال خواهم شد. (منظور ظریف ظرفیت استفاده از حروف در هر توییت بر اساس محدودیت‌های شبکه اجتماعی توییتر است. اخیرا این شبکه اجتماعی برای برخی کاربران خاص خود امکان توییت با ظرفیت دو برابر ظرفیت فعلی را فراهم کرده است.)

گلاسر از ظریف پرسید که آیا این امکان توییتر به شما پیشنهاد نشده است که وی پاسخ داد: «نه پیشنهادی نشده اما اگر این فرصت را به دست بیاورم بیش از یک ساعت از من وقت می‌گیرد که یک توییت ۱۴۰ کاراکتری را تدوین کنم. چرا که من مشورت می‌کنم. من به طور وسیعی مشورت می‌کنم. قبل از هر توییت به تعدادی از افراد جدی در اروپا و آمریکا ایمیل می‌زنم و از آنها نظرشان را درباره ویژگی‌های توییت سوال می‌کنم و از همکاران خودم در تهران سوال می‌کنم. من فکر می‌کنم توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی در جهان کنونی ابزارهای مهمی هستند. اما آنها همان‌طور که قدرت زیادی می‌دهند مسئولیت زیادی هم با این قدرت به شما خواهند داد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید