طوفان در شمال فیلیپین خسارت به‌جا گذاشت

  • حوادث
  • سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ۱۹:۲۲
    کد خبر :405647

طوفان قدرتمند “یوتو” امروز (سه‌شنبه) در شمال فیلیپین خرابی‌های بسیار برجای گذاشت.

مقامات این کشور ابراز امیدواری کردند که تخلیه موفقیت‌آمیز ساکنان مناطق طوفان زده به جلوگیری از تکرار مرگ و میرها و ویرانی‌هایی که طوفان قدرتمند ماه گذشته در این کشور برجای گذاشت، کمک کند.

مقامات رسمی فیلیپین هم چنین اعلام کردند: طوفانی “یوتو” (Yutu) پیش از بامداد امروز شمال شرقی استان “ایزابلا”ی این کشور را همراه با وزش مداوم بادهایی با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و بادهای انفجاری با سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت در نوردیده است.

گزارش های فوری مبنی بر تلفات ناشی از طوفان یوتو دریافت نشده اما این طوفان منجر به سقوط درختان و تیرهای برق و تخریب سقف خانه‌ها شده است.

پیش بینی می شود طوفان “یوتو” امروز بعدازظهر پس از درنوردیدن شمال فیلیپین و حرکت به سمت استان‌های غربی که در اوایل ماه سپتامبر در پی طوفان “منگهوت” ویران شده بودند، تضعیف شود.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۰ هزار روستاییِ ساکن استان های شمالی فیلیپین پیش از این که طوفان “یوتو” این مناطق را درنوردد، تخلیه شدند و بیش از ۱۰۰۰ روستایی به پناهگاه های اضطراری در استان “بنگوئت” این کشور فرستاده شدند.

به گزارش فاکس نیوز، طوفان “منگهوت” که پیشتر فیلیپین را در نوردیده بود، بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشته و خسارات فراوانی به محصولات کشاورزی روستاییان این کشور وارد کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید