طنین موسیقی آهنگساز ایرانی در جشنواره برلین

    کد خبر :467554

مهران میرمیری آهنگساز جوان ایرانی با فیلم «موصل۹۸۰» ساخته علی محمد سعید کارگردان عراقی در بخش اصلی شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین حضور می یابد.

به گزارش رسیده، فیلم موصل ۹۸۰ ساخته کارگردان عراقی ، علی محمد سعید به بخش اصلی شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین راه یافته است . آهنگساز این فیلم کوتاه، مهران میرمیری بوده و آرش قاسمی نیز صداگذاری این فیلم را به عهده‌داشته است .

موصل۹۸۰ که محصول کمپانی Enki Film نیویورک است ، داستان زنی مبارز در چنگال نیروهای داعش را روایت می کند. در خلاصه این فیلم آمده است : گروهی از مبارزین در موصل به محاصره داعش درآمده و همه کشته می شوند . به جز یک زن . او اسیر می شود و موفق به فرار می شود. ولی این فرار سرآغاز ماجراست!

در ساخت موسیقی این فیلم از تلفیق سازهای کمانچه، پیانو و گیتارالکتریک بهره برده شده تا علاوه بر نشان دادن پیوند موسیقایی میان کشورها علی الخصوص در خاورمیانه ، فضای مشترک ضدجنگ و تروریسم در کشور عراق و نیز جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود.

مهران میرمیری که آهنگسازی دهها تئاتر و فیلم ایرانی را در کارنامه خود دارد ، پیش از این در جشنواره فیلم ونیز با فیلم پاگرد به کارگردانی محسن بنی هاشمی حضور یافته بود.

میرمیری و قاسمی تنها آهنگسازان ایرانی حاضر در شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید