حامد سلیمان‌زاده داور فیپرشی جشنواره برلین شد

    کد خبر :882826
حامد سلیمان‌زاده داور فیپرشی جشنواره برلین شد

با دعوت رسمی هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» و «فیپرشی» (فدراسیون بین‌المللی منتقدان سینمای جهان) «حامد سلیمان‌زاده» منتقد، مدرس و بین‌المللی سینمای ایران، روی صندلی داوری جایزه «فیپرشی» FIPRESCI این رویداد معتبر سینمایی خواهد نشست.

«حامد سلیمان‌زاده» Hamed Soleimanzadeh پژوهشگر، منتقد و مدرس بین‌المللی سینمای ایران که سال 2021 داور فیپرشی هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه را تجربه کرده است، همراه با دو منتقد برجسته سینمای جهان، از جمله؛ «الکساندر توزوارت» Alexander Zwart از هلند و «بتینا هیرش» Bettina Hirsch از آلمان، فیلم‌های بخش «فوروم» Forum در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» Berlinale را قضاوت خواهد کرد.

بخش «فوروم» یکی از مهمترین بخش‌های رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین است که با هدف درک چیستی سینما، تجربه‌های پیشرو و معرفی چشم‌اندازهای تازه در زمینه فرم و محتوای سینما پایه‌گذاری شده است. فیلم‌های این بخش، فارغ از دسته‌بندی‌های مرسوم داستانی، مستند و انیمیشن، انتخاب شده و طیف وسیعی از تجربه‌های نوین سمعی و بصری را پوشش می‌دهد.

سلیمان‌زاده تنها منتقد ایرانی در تاریخ سینمای ایران است که تاکنون تجربه داوری سه جشنواره مهم سینمای جهان از جمله؛ گوتنبرگ سوئد، کن فرانسه و برلین آلمان را در پرونده خود دارد.

به گزارش عصر ایران، هفتاد و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» با مدیریت خانم «ماریت ریسنبک» Mariette Rissenbeek و مدیریت هنری «کارلو چاتریان» Carlo Chatrian در چندین بخش رقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «اصلی»، بخش رقابتی «فُروم»، بخش رقابتی «فیلم کوتاه»، بخش رقابتی «مستند» و چندین بخش غیررقابتی از جمله؛ بخش «پانوراما»، بخش «نمایش ویژه»، بخش «نسل برلین 2022»، بخش «نمایش سینمای کلاسیک» و … به شکل حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روزهای 10 تا 20 فوریه 2022 میلادی (21 بهمن ماه جاری تا 1 اسفند ماه 1400) در شهر برلین در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید