طعنه شرمن به ترامپ درباره پیشنهاد گفت‌وگو با ایران

  • کامنت
  • سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۵۹
    کد خبر :336339

مذاکره‌کننده سابق آمریکا به پینشهاد رئیس‌جمهور این کشور درباره گفت‌وگو با ایران واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، حساب توئیتری منتسب به «وندی شرمن»، سرپرست هیئت مذاکره‌کننده آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران به پیشنهاد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره گفت‌وگوی «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایرانی واکنش نشان داد.

ترامپ شب گذشته (دوشنبه، 8 مردادماه) در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا گفته بود آماده دیدار «بدون‌پیش‌شرط» با مقام‌های ایران است. ژست ترامپ چند ساعت بیشتر دوام نیاورد زیرا «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا چند ساعت بعد از سخنان او، بار دیگر شروط غیرواقعی قبلی درباره مذاکره با ایران را مطرح کرد.

حساب توئیتری منتسب به شرمن نوشته است: «آقای رئیس‌جمهور ایران ممکن است یک پیش‌شرط داشته باشد- پیوستن [آمریکا] به جمع کشورهای حامی برجام که ضمانت می‌کند ایران هیچ‌گاه نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

حساب توئیتری «شرمن» در پیامی دیگر به ترامپ طعنه زده و از بزرگنمایی‌های او در دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور انتقاد کرد.

ترامپ خردادماه سال جاری در سنگاپور با رهبر کره شمالی دیدار کرد. در پایان آن دیدار او اعلام کرد به «توافقی جامع» با کره شمالی برای خلع سلاح‌های هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده است. این سند به جهت آنکه در موضوع پیچیده‌ای مانند سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی فاقد کمترین جزئیات است مورد انتقاد قرار گرفته است.

شرمن نوشت: «شاید هم دوباره صحبت از یک ژست عکس با کمترین جزئیات در تهران باشد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید