طریقه دریافت وام با سند ملکی

    کد خبر :1047068
طریقه دریافت وام با سند ملکی

وام با سند ملکی یکی از پرطرفدارترین وام‌هایی است که افراد به دنبال آن هستند. وام با سند خانه جزء وام‌های بدون ضامن به حساب می‌آید. در دریافت وام با سند ملکی، باید به این نکته توجه کنید که ملک شما باید مسکونی بوده و دارای سند شش دانگ باشد. دریافت وام با سند ملکی کار سختی نیست و با ارائه مدارک مورد نیاز و انجام مراحل و شرایط مخصوص هر بانک، می‌توان وام دریافت کرد. یکی از مزیت‌های دریافت وام با سند ملکی، سرعت دریافت آن است، زیرا سند ملک ضامنی معتبر است که برای ضمانت کفایت می‌کند.

معمولا بانک به ارزش ۵۰ درصد قیمت کارشناسی ملک به شما وام پرداخت می‌نماید. درصد سود وام با سند ملک و مدت بازپرداخت این وام در بانک‌های مختلف متفاوت است، اما معمولا سود وام ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت حداکثر ۵ سال است.

بانک‌ها برای پرداخت وام با سند شش دانگ معمولا شرایط مشترکی دارند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

 فرد متقاضی وام با سند ملکی باید رتبه اعتباری بالایی داشته باشد.

فرد متقاضی وام باید چک برگشتی و اقساط معوقه نداشته باشد.

سند منزل مسکونی باید شش دانگ بوده و دارای پایان کار باشد.

سند منزل نباید در رهن بانک و یا ضمانت باشد.

افرادی که حساب فعال داشته و یا کارکرد حساب بالایی دارند در اولویت هستند.

سن فرد متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد.

مدارک لازم برای دریافت وام با سند ملکی

برای دریافت وام با سند ملکی، هنگام ثبت نام، یک سری مدارک جهت احراز منطقه مسکونی و هویت افراد لازم است که به بانک ارائه گردد. مدارک لازم برای دریافت وام با سند ملکی، شامل موارد ذیل می‌شود: تصویر کلیه صفحات شناسنامه متقاضی، تصویر کارت ملی متقاضی، گواهی اشتغال به کار متقاضی در تاریخ اعطای تسهیلات و تعیین میزان حقوق و تعهد کسر از حقوق در صورت عدم پرداخت، تصویر سند مالکیت یا سرقفلی یا اجاره نامه محل کسب یا کپی برابر اصل اسناد یا مدارک مالکیت متقاضی.

تصاویر سند مالکیت در مواردی که تسهیلات در قبال وثیقه ملکی اعطا می‌شود، تصویر کامل اسناد مالکیت اموال غیر منقول، کد صنفی ده رقمی، چک ضمانت، چنانچه سن مالک زیر ۱۸ سال (سن قانونی) باشد، ولی یا وکیل قانونی از طرف متقاضی، درخواست استفاده از تسهیلات بانک را می‌نماید و اسناد مربوط را امضا و وجوه مربوط به تسهیلات اعطائی را دریافت می‌کند.

قرارداد منعقده پرداخت وام، یک نسخه از کلیه اسناد حسابداری و انتظامی و تعهدات از بدو انعقاد قراداد تا مرحله واریز و تسویه آن، ارزیابی هزینه‌های انجام شده ناشی از وام اعطائی بانک.

اقتصاد آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید