طرح دموکرات‌ها برای دور زدن ترامپ

    کد خبر :463229

دموکرات‌ها در کنگره آمریکا بدنبال فشار بیشتر بر رئیس جمهور آمریکا و دور زدن او هستند.

به گزارش مهر، همزمان با ادامه تعطیلی دولت آمریکا بدلیل اختلاف کاخ سفید و کنگره بر سر بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار در مرز مکزیک، حال نمایندگان دموکرات در نظر دارند تا فشارها بر ترامپ را بدلیل به تعطیلی کشاندن دولت افزایش دهند.

در همین ارتباط خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که نانسی پلوسی، رهبر مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات که حزبش پس از انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر توانسته اکثریت این مجلس را بدست گیرد، طرحی را در دست بررسی دارد که قرار است برخی نهادها و ادارات را که در حال حاضر از سوی ترامپ تعطیل اعلام شده، بازگشایی کند.

گفته شده طرح دموکرات‌ها برای بازگشایی برخی ادارات دولتی آمریکا از بازگشایی وزارت خزانه‌داری این کشور و برای کسب اطمینان از دریافت و پرداخت مالیات‌های عمومی انجام خواهد شد و با تصویب این طرح در مجلس نمایندگان در عمل اقدامات ترامپ برای ادامه تعطیلی دولت بی اثر خواهد شد.

برخی نمایندگان جمهوری‌خواه در سنای آمریکا نیز از جمله سوزان کالینز از ایالت مین ضمن انتقاد از ادامه تعطیلی دولت، خواستار بازگشایی ادارات دولتی همزمان با مذاکرات میان کاخ سفید و کنگره بر سر بودجه دیوار مرزی شده‌اند.

طی سه هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بدلیل عدم تصویب بودجه مورد نظرش در کنگره برای ساخت دیوار در مرز مکزیک که بیش از ۵ میلیارد دلار اعلام شده، دولت فدرال را تعطیل اعلام کرده است.

تا کنون گفتگوها میان دولت و نمایندگان کنگره بر سر بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مذکور به نتیجه نرسیده و دموکرات‌ها به شدت با درخواست ترامپ برای پرداخت بودجه ساخت دیوار مخالفت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید