ضعف مهارت عامل بیکاری است

    کد خبر :467629

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان جویای کار خبر داد و علت وجود بیکاری در کشور را ضعف مهارت کار عنوان کرد.

صبح امروز (یکشنبه) نشست خبری بیست و یکمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

در این نشست، ابوالفضل کیانی بختیاری با بیان اینکه پژوهش‌هایی در زمینه مدل‌های کسب‌وکار در آینده در حال انجام است، اظهار کرد: به تبع آینده پژوهی شغلی باید مهارت‌های شغلی به افراد جویای کار آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه شغل به وفور در کشور وجود دارد، علت بیکاری عمده دانش‌آموختگان را ضعف مهارت عنوان کرد.

کیانی بختیاری همچنین با اشاره به طراحی مهارهای ویژه برای رشته‌های مختلف، گفت: برای تسهیل کاریابی نیز با پایگاه‌های کاریابی مختلف قراردادهایی منعقد شده است تا فرآیند جذب و استخدام زودتر انجام شود.

وی افزود: با بانک‌ها و موسسات مالی نیز تفاهم شده تا هزینه‌های احتمالی دوره‌ها را به صورت قرض‌الحسنه پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه از دیرباز فعالیتی تحت عنوان اعتبارسنجی و اعتباربخشی به بنگاه‌های اقتصادی کشور در این سازمان انجام می‌شود، از برگزاری بیست و یکمین دوره رتبه‌بندی‌شرکت‌های اقتصادی در تاریخ هشت بهمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، کیانی بختیاری تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی، کمک به شفاف‌سازی فضای کسب‌وکار، رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی و گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی را از جمله اهداف رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور عنوان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید