رئیس پلیس فتا ناجا تاکید کرد

ضرورت تشکیل بانک های اطلاعاتی در حوزه جرایم سایبری

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
    کد خبر :280532

رئیس پلیس فتا ناجا بر ظرفیت سازی و تبادل اطلاعات در حوزه جرایم نوظهور برای کارگروه کاری روسای سایبری اوراسیا با محوریت ( IGCI ) و نیز ضرورت تشکیل بانک‌های اطلاعاتی در حوزه جرایم سایبری با احصای نیازمندی‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید کمال هادیانفر در حاشیه مراسم اختتامیه نشست کارگروه پلیس‌های سایبری اروپا و آسیا ضمن تشریح دستاوردهای این نشست، اظهارکرد: این نشست با حضور روسای پلیس سایبری کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، رومانی، اکراین، بلاروس، روسیه، هلند، ژاپن،کره جنوبی، سنگاپور، چین، فیلیپین، سریلانکا، افغانستان، نپال، ایران، مدیران و کارشناسان تخصصی مجمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل(IGCI) و نماینده مرکز ضد تروریست سازمان اینترپل کار خود را در تهران آغازکرد.

وی افزود: در این نشست چالش‌های اساسی پلیس‌های سایبری اوراسیا درحوزه مقابله با جرایم این حوزه به صورت کاملاً تخصصی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

هادیانفر در ادامه گفت: با توجه به رشد و توسعه جرایم نوظهور و ابعاد فراملی آن، تقویت همکاری‌های دو جانبه، چند جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با پلیس‌های سایبری سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با امنیت این حوزه و بخش‌های خصوصی فراملی، امری ضروری است.

وی ادامه داد: برهمین اساس میزبانی و برگزاری این گونه نشست‌ها برای معرفی هدفمند پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در عرصه فعالیت‌های فراملی به عنوان یک پلیس متخصص، استاندارد و حرفه‌ای در راستای ایجاد بستر قابل اعتماد و اتکا برای ارتقای امنیت و احقاق حقوق کاربران قانونمند در فضای سایبری، امری لازم است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه مجمع جهانی نوآوری اینترپل ( IGCI ) بایستی همکاری‌های بخش خصوصی را با پلیس‌های سایبری برای واکنش سریع به جرایم این حوزه به شکل فعالانه دنبال کند بر ظرفیت‌سازی و تبادل اطلاعات در حوزه جرایم نوظهور برای کارگروه کاری روسای سایبری اوراسیا با محوریت ( IGCI ) و ضرورت تشکیل بانک‌های اطلاعاتی حوزه جرایم سایبری با احصای نیازمندی‌ها تاکید کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید