شیوه جدید کلاهبرداری به وسیله واتساپ

    کد خبر :710018

یک گروه کلاهبرداری با تماس تلفنی و تقلید صدای برخی مسئولین توسط نرم افزارهای کامپیوتری و مجازی، افراد و همشهریان را به سمت افشای اطلاعات خود سوق می‌دهند.

سرهنگ علی‌محمد رجبی، سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، گفت: کلاهبرداری تلفنی سابقه طولانی دارد و همواره اشخاص سودجو با استفاده از وعده‌های کذب به روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

او افزود: این روزها شاهد هستیم که این قبیل کلاهبرداری‌ها به بستر واتساپ نقل مکان کرده و در این عرصه با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای تقلید صدا شهروندان را فریب داده و به شکلی نشان می‌دهند که منتخب یک جشنواره بوده و با یکی از مسئولین نیز صحبت می‌کنند.

سرهنگ رجبی با اشاره به سوءاستفاده سودجویان از نرم افزار واتساپ اظهار کرد: این‌گونه کلاهبرداری بواسطه اینکه در بستر واتساپ رقم می خورد، به خوبی برای شهروندان قابل تشخیص نیست و بعضا شاهد هستیم شهروندان فریب این افراد سودجو را می‌خورند.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: در مسیر مقابله با این نوع کلاهبرداری‌ها در وهله اول آموزش‌هایی در دستور کار قرار گرفته تا به مردم داده شود و همچنین بسترهایی تدارک دیده شده تا در صورت رصد این قبیل کلاهبرداری‌ها، برخوردهای لازم انجام پذیرد.

به گزارش برنا،این مقام انتظامی در پایان با اشاره به برخی پرونده‌ها در این عرصه گفت: مهم‌ترین عامل پیشگیری در این زمینه هوشیاری مردم است. متاسفانه در برخی پرونده‌ها امروز شاهد هستیم مردم به راحتی رمز پویای خود را نیز در اختیار مردم قرار داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید